به گزارش ایرنا آیت‌الله سید علی ‌اصغر دستغیب عصر یکشنبه دردیداربا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از معاونان و مشاوران این دانشگاه عنوان کرد:در حوزه بهداشت و درمان باید دقت کرد که عناوینی مانند طب‌الرضا(ع) یا طب‌الصادق(ع) وحی منزل نیست.
وی افزود:نباید گمان کنیم طب سنتی مساوی با طب دینی و خدشه ‌ناپذیر است بلکه باید در این حوزه تتبعات فقهی دقیق صورت گیرد و با ریشه ‌یابی احادیث معتبر، سره و ناسره جدا شود.
آیت الله دستغیب گفت: آموزه‌ها به ‌صورت جزمی ارائه نشود بلکه در مقام دستورالعمل‌هایی در کنار دستاوردهای علوم نوین باشد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان افزود: اگر در حوزه طب سنتی حدیث ضعیف و قوی جدا نشود و در مورد بررسی اعتبار، تسامح رخ دهد، نتیجه آن خدشه به اعتقادات عموم خواهد بود.
متولی آستان مقدس شاهچراغ(ع) اضافه کرد: تشکیک و انکار علوم مختلف و به ویژه علم پزشکی نه تنها به معنای دینی ‌کردن علوم تجربی نیست بلکه به دین لطمه می‌زند.هر چه علوم تجربی مبنایی ‌تر و پیشرفت آن عمیق‌تر باشد می‌تواند جامعه دانشگاهی و جامعه پزشکی را به سمت و سوی ارزش‌های دینی سوق دهد.
آیت‌الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: باقی‌ماندن شبهات در ذهن نسل جوان عقیم‌ماندن برنامه‌ها را در پی دارد و از این منظر، زدودن قولی و فعلی شبهات باید در صدر اولویت‌های دانشگاه باشد.
وی با بیان اینکه حرکات اصلاحی باید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آغاز شود و بر تعالیم دینی و ارزش‌های انقلاب مبتنی باشد، گفت: اقدامات سازنده برای تربیت کادر تراز انقلاب در دانشگاه‌ها به‌عمل آید زیرا این امر تغییراتی بنیادین را در پی خواهد داشت.
وی افزود: سوق‌دادن دانشگاه به سمت و سوی تعهدات دینی و برنامه‌های تبلیغی وسیع و کیفی و به‌ویژه زدودن شبهات از ذهن جوانان بسیار مهم است البته گاه برنامه‌‌ریزی‌ها به سبب بی‌پاسخ گذاشتن شبهات عقیم می‌ماند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.