به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر یکشنبه در ششمین نشست شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شیراز، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مجموعه فرهنگی شاخص باید در سال 97 برای بازدیدکنندگان مهیا شود.
وی، همچنین بر ضرورت همکاری شورای شهر، شهرداری شیراز و استانداری فارس برای سامان‌ بخشیدن، الحاق و تغییر کاربری زمین‌های پیرامون مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس تاکید کرد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات خانواده‌های ایثارگران اظهار داشت: این موضوع به‌ویژه در زمینه اشتغال باید در چارچوب قانون موجود در این زمینه محقق شود.

** پیگیری موضوع الحاق زمین های پیرامون باغ موزه دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این نشست بیان کرد: پیگیری وضعیت الحاق زمین‌های پیرامونی باغ‌ موزه دفاع مقدس، یکی از مهم‌ترین اهداف این بنیاد در سال جاری است.
سرهنگ حمیدرضا گرامی افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس که در دهه فجر سال 96 از طریق ویدیوکنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد، در سال 97 به ‌صورت کامل موزه ‌آرایی خواهد شد و به اتمام می رسد.
وی، در قسمت دیگری از مطالب خود به جمعیت 250 هزار نفری ایثارگران استان فارس اشاره کرد و گفت: تجلیل و تکریم پیشکسوتان ایثارگر فارس، اعم از جانبازان، آزادگان و رزمندگان از جمله فعالیت‌های مهم این بنیاد در سال جاری است و در قالب برنامه هایی با عنوان 'آنهایی که مانده‌اند' در طول سال و به مناسبت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

**یادمان شهدا به باغ ‌موزه دفاع مقدس منتقل شود
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست، با بیان اینکه گسترش مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس در دستور کار این شوراست، گفت: 19مکان در چهار محور کریمخان، زند، قصردشت و انقلاب با هدف بازآفرینی محور‌های شهری برای ساخت موزه مد نظر این نهاد است.
احمدرضا دستغیب افزود: الحاق 20هزار متر مربع زمین در جوار موزه دفاع دفاع مقدس از محور‌های مهم این طرح است و در زمره اولویت‌های شورای شهر شیراز قرار دارد.
وی، تعییر جایگاه یادمان شهدا از دارالرحمه شیراز به موزه دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: باغ ‌موزه دفاع مقدس به‌ سبب نزدیکی به فرودگاه شهید دستغیب شیراز، جایگاه مناسبی برای ادای احترام مقامات کشوری و بین‌المللی به شهداست و شورای شهر و شهرداری شیراز نیز آمادگی گسترش این مجموعه را دارد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.