به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی کوچی در سومین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی استان فارس در جهرم افزود: برنامه اختصاص اعتبارات باید در طول سال شفاف باشد.
وی دراین جلسه که عصر پنجشنبه 16 فروردین برگزار شد گفت:درآمد سالانه کشور از نفت و مالیات نزدیک 300 هزار میلیارد تومان است که 250 هزار میلیارد تومان صرف هزینه امور جاری می‌شود و با اعتبارات محدود کشور پیشرفتی در پروژه‌های عمرانی کشور رخ نمی‌دهد.
وی خواستار فراهم ‌شدن شرایط حضور پررنگ بخش خصوصی در عمران کشور شد و بیان کرد:نتوانسته‌ایم انگیزه‌‌ای برای حضور بخش خصوصی ایجاد کنیم و برخی مدیران از این موضوع استقبال نمی‌کنند و بر این تصورند که با ورود بخش خصوصی اختیارات آن‌ها محدود می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکار سرمایه و بازوی اجرایی کشور است، اظهار کرد: عدم حمایت از پیمانکاران و تزریق به موقع بودجه باعث تضعیف آن‌ها شده که نتیجه‌ آن زمانبر شدن اتمام پروژه، پایین آمدن کیفیت و نظارت بر پروژه‌ها است.
رضایی گفت: دشت‌های فارس قابلیت کشاورزی را از دست داده‌اند و عمق چاه‌های آب افزایش یافته و سهم استان فارس از آزاد راه صفر و زیرساخت‌های صنعت و حمل و نقل و راه‌آهن ناچیز بوده و صنعت جدیدی در فارس نیامده و صنایع کنونی در حال تعطیلی است که نشان از نبود برنامه ‌ریزی درست و هدف ‌گذاری صحیح و نداشتن حرکت جمعی و عقب‌ ماندگی این استان دارد.
در این جلسه علی خرمی رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: 110هزار عضو شورای شهر و روستا در کشور فعالیت می‌کنند که 850نفر از آنها در استان فارس که بزرگترین تشکل شورایی کشور را داراست، فعالیت دارند.
وی افزود: اعضای شوراها هم علی رغم اینکه بسیاری از شهرداری ها در استان فارس دچار مشکل مالی هستند باید مشکلات جامعه را بررسی و به اقشار آسیب پذیر توجه ویژه داشته باشد.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم ظرفیت استان فارس را ظرفیت مطلوبی دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای ایجاد شغل و رونق اقتصادی استفاده شود.
علیرضا صحراییان ایجاد زیرساخت‌ها را رمزرونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: امیدواریم نتیجه‌ این جلسه، رفع مشکلات عمرانی فارس باشد.
در این جلسه، اعضای شوراهای شهرهای فارس درباره مسائل و مشکلات عمرانی شهر خود و استان فارس سخن گفتند.
افزایش سهمیه‌ قیر رایگان برای استان و شهرستان جهرم، تسریع در اجرایی شدن طرح‌های عمرانی استان و توسعه صنعت هوایی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده از مطالبات رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی فارس بود.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.