فرماندار شیراز در گفت و گوی اختصاصی با «خبرجنوب» در این رابطه گفت: امسال ما ناچار هستیم به سمت مدیریت مصرف و استفاده بهینه از ذخایر آبی و در کنار آن بهره وری بیشتر از پساب آب های سطحی گام برداریم.
حیدر عالیشوندی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و تشدید آن به ویژه در سال گذشته و ادامه آن در سال جاری اولویت های ما اصلاح الگوی مصرف، بهره وری بهتر از پساب فاضلاب و به ویژه فرهنگسازی در مصرف آب با استفاده از تجربیات موفق دیگران است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در سال جاری استفاده از فناوری های نوین در سیستم آبیاری در حوزه کشاورزی است که در این زمینه امسال 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز به سیستم آبیاری نوین و تحت فشار مجهز می شود.
****افزایش 18 درصدی مسافران نوروزی شیراز
فرماندار شیراز در ادامه گذری هم به تعطیلات نوروز زد و گفت: نوروز امسال با توجه به اقداماتی که صورت گرفت با نوروز سال های دیگر تفاوت های بسیاری داشت و دستگاه های مختلف با تعامل مناسب توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند که کاهش تصادفات درون شهری به دلیل انجام همین اقدامات بود.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات برون شهری شیراز برخلاف تصادفات درون شهری افزود: امسال تعداد میهمانان نوروزی در شهر شیراز افزایش چشمگیری داشت به طوری که ظرفیت 5100 کلاس درس در 550 مدرسه ای که در شیراز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود تکمیل گردید و بسیاری از افراد برای اسکان در مدارس در صف انتظار بودند که با تمهیدات آموزش و پرورش و برقراری سیستم نوبت دهی مشکلات ما در این زمینه به حداقل رسید.
فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: با توجه به پر شدن ظرفیت کلاس های مدارس، بخش گسترده ای از مسافران را به کمپ های نوروزی شهرداری منتقل کردیم.
عالیشوندی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در ایام نوروز بحث کنترل و تنظیم بازار میوه بود که قیمت ها نسبت به سال های قبل رشد کمتری یافت.
وی با اشاره به ساماندهی منازل اجاره ای ویژه نوروز گفت: تا 12 فروردین امسال تعداد مسافرین نوروزی شیراز به نسبت نوروز سال قبل حدود 18 درصد رشد داشته و تعداد آنها از 2 میلیون و 374 هزارنفر به 2 میلیون و 791 هزار نفر افزایش یافته که این نشان دهنده رشد 17 و شش دهم درصدی تعداد مسافران است.
فرماندار شیراز گفت: این در حالی است که طی همین مدت یک میلیون و 811 هزار و 871 نفر از میهمانان نوروزی از اماکن مذهبی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری شیراز بازدید کردند.
عالیشوندی خواستار توجه بیشتر مسئولین شهرستان به ساخت پروژه های با کیفیت شد و ادامه داد: جا دارد مسئولین شهرستان در سال جدید ضمن تعامل بیشتر با مردم به ساخت پروژه های با کیفیت توجه بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند پروژه های بی کیفیت در شیراز اجرا شود زیرا ساخت پروژه های با کیفیت بالا باعث رضایتمندی مردم می شود.
وی افزود: وظیفه همه ما رضایتمندی مردم است که ساخت پروژه های جدید و تکمیل پروژه های قدیمی در سال جدید در همین زمینه انجام می گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 893375
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.