به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد: سیزدهم فروردین که روز طبیعت است طرح «از سبزه تا کمپوست» را در شیراز اجرا می کنیم که در این طرح سبزه های شهروندان در خروجی های شهر تحویل گرفته می شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، کیف ذخیره سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آنها داده می شود.
روح الله خوشبخت افزود: 110 مخزن جمع آوری سبزه ویژه طرح «از سبزه تا کمپوست» و 50 مخزن ویژه زباله در ورودی ها و خروجی های شهر شیراز و محل های تفریحی نصب شده است.
وی ادامه داد: این سبزه ها پس از انجام فرآیندهای مورد نیاز به کود تبدیل می شود تا علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت، از هدر رفتن آنها جلوگیری شود.
خوشبخت گفت: این طرح برای هفتمین سال پیاپی در شیراز اجرا می شود.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد: 100نفر پاکبان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار سبزه های رها شده در خیابان های شیراز را جمع آوری می کنند.
شهرداری شیراز همچنین به شهروندان سفارش کرد فردا(13 فروردین) هنگام خروج از شهر از قرار دادن سبزه روی خودرو خودداری کنید چراکه می تواند موجب برهم زدن نظافت شهر و جاده، لغزنده شدن سطح آسفالت و ایجاد تصادف شود.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.