به گزارش ایرنا٬ حجت الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان آغازین سال 97 سه گروه مسئولان٬تولید کنندگان و مردم را مورد خطاب قرار دادند.
امام جمعه موقت شیراز گفت:تولید کننده داخلی باید جنس مرغوب و با کیفیت را در فضایی رقابتی تولید کند و مصلحت کشور را نیز مورد توجه قرار دهد.
وی ضمن تاکید بر اینکه مردم باید جنس داخلی مصرف کنند و روی کالای ایرانی تعصب داشته باشند گفت:خوشبختانه حدود 91 درصد مواد غذایی٬ 76 درصد لوازم تحریر ٬ 72 درصد کیف و کفشی که در کشور مصرف می شود از تولیدات داخلی است ولی متاسفانه در حوزه لوازم الکترونیکی و لوازم منزل تنها پنج درصد کالای داخلی مصرف می شود که ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی شود.
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود 80 درصد مشکلات مردم را در دوره کنونی ناشی از بیکاری٬ اقتصاد٬ تورم و گرانی دانست و افزود:ایران یک درصد جمعیت دنیا و 10 درصد منابع جهان را دارد و در حوزه نفت ٬گاز ٬معادن ٬نیروی انسانی و... بسیار غنی است که باید از این ظرفیت ها برای کاهش مشکلات مردم کمک گرفته شود.
امام جمعه موقت شیراز گفت: لازم است که همه ابعاد عدالت نظیر اجتماعی ٬سیاسی و قضایی در جامعه پیاده شود در غیر اینصورت موجب بروز نارضایتی خواهد شد.
وی اظهار کرد: 112 هزار نفر در استان فارس برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده اند که برای انجام این سنت حسنه در 572 مسجد مستقر خواهند شد.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه به مصادف شدن رحلت حضرت زینب (س) با روز طبیعت اشاره و بیان کرد: امیدوارم شان این روز از سوی همه شهروندان رعایت و مورد توجه قرار گیرد، مردم باید در روز 13 فروردین اگر به دل طبیعت می روند در حفظ و نظافت محیط طبیعی کوشا باشند.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.