دکتر رضا ملک زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار داشت : قطعا برای دستیابی به پاسخ مطمئن و مستند می بایست دراین زمینه مطالعات و پژوهش های بیشتری انجام شود هر چند احتمال این موضوع کم و بعید نیست اما هنوز ارتباط مستقیم سرطان با ریزگردها در استان خوزستان و سایر استان هایی که آلودگی ریزگرد دارند به اثبات نرسیده است.
وی اظهار داشت : البته ریزگردها و آلودگی های هوا ناشی از بروز این پدیده می تواند در ایجاد بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی و ریوی و همچنین بیماری های کبدی به ویژه ابتلا به کبد چرب نقش آفرین و تاثیرش مستقیم باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری کنگره بین المللی سلامت برای صلح در سال 97 در شیراز را یادآور شد و گفت : بر اساس آمارهای مستند در فاصله سالهای 2007 تا 2012 حدود 500 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر اثرات جنگها و نا آرامی ها از دست داده اند ، و بیش از برابر این تعداد معلول یا مجروح شده اند ، در این سالها 2 هزار میلیارد دلار خسارت جنگ بر جای مانده است.
ملک زاده با بیان اینکه در این کنگره ابعاد مختلف اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جنگ ها بررسی می شود گفت : شیراز که ازدیر باز شهر مهرورزی و الفت بین ملت ها بوده است برای برگزاری این کنگره بین المللی انتخاب شده است.
به گفته وی، شبکه سازی سازمان های غیردولتی برای صلح از طریق سلامت ، همکاری بین المللی سازمان های سلامت محور برای صلح ، نقش دولت ها و سیستم های بهداشت ملی در ایجاد صلح ، نقش متخصصان بهداشت در ساختار صلح ، سلامت برای صلح در خاورمیانه ، آموزش پزشکی و صلح ، اخلاق پزشکی و صلح از جمله محورهای این کنگره است.
ملک زاده ادامه داد: کنگره سلامت برای صلح 23 تا 25 آبان ماه 97 در شیرازبرگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه شیراز شهر مناسبی برای رساندن پیام صلح و دوستی کشورمان به جهانیان است گفت : از این رو این کنگره در شیراز برگزار می شود که شیراز همواره در طول تاریخ خاستگاه مهر و دوستی بوده است و از سویی این شهر نقش بی بدیل در توسعه سلامت و ترویج پیام سلامت در کشور دارد.
دکتر علی بهادر افزود : علاوه بر جنبه های اجتماعی و فرهنگی اثرات جنگ ها دراین کنگره شاخص هایی از سلامت که تاثیر منفی از جنگ و خشونت می گیرند نیز تحلیل می شود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.