به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: اعتبارات این طرح ها در بخش استانی یک هزار و 450 میلیارد تومان و در بخش ملی یک هزار و 150 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود مواجه بودن با تنگناهای مالی کوشیده که از روش های مختلفی که در قانون بودجه و برنامه ششم پیش بینی شده، اعتبارات این طرح ها را تامین کند.
او اظهار کرد: این طرح ها متعلق به حوزه های مختلف از جمله امور اداری، قضایی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش عالی، پژوهش های توسعه ای، تحقیق و توسعه در آموزش، درمان، ورزش و تفریحات، دین و مذهب، خدمات شهری و عشایری، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی، منابع آب، حمل و نقل، بازرگانی و انرژی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به موضوع خشکسالی که این استان با آن مواجه است، اظهار داشت: برای کاستن از پیامدهای خشکسالی، طرح هایی را در بخش آب، آبخیزداری، آبخوان داری، آب آشامیدنی، آب صنعت و آب کشاورزی در دست اجرا و پیگیری داریم که امیدواریم با عملیاتی و اجرایی شدن آنها مشکلات استان در این زمینه به حداقل برسد.
رحیمی بیان کرد: اجرای سد هایقر فیروزآباد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، سد نرگسی در کازرون با 50 درصد و سد کوار با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در زمره طرح هایی است که تکمیل و بهره برداری از آنها باجدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز و انتقال آب این سد به شهرستان خرامه، انتقال آب از سد ملاصدرا به سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) و ارسنجان، خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان جهرم و خط انتقال آب از سد سلمان به قیر و کارزین از جمله طرح های در دست اجرا در زمینه انتقال آب است.
وی گفت: در زمینه اجرای طرح های فاضلاب نیز اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای مختلف استان را در دستور کار داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هم اینک در سه شهر اقلید، مرودشت و جهرم طرح تصفیه خانه در آستانه بهره برداری قرار دارد، تصفیه خانه شهرهای نورآباد ممسنی، استهبان و لپویی زرقان از توابع شهرستان شیراز آماده بهره برداری است و تصفیه خانه کازرون نیز در دست احداث است.
رحیمی افزود: شبکه های جمع آوری، خطوط انتقال و تصفیه خانه شهرهای نی ریز، داراب، فیروزآباد، آباده، سپیدان و فسا هم از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در مرحله انتخاب پیمانکار یا شروع عملیات اجرایی قرار دارد.
وی اظهار کرد: هم اینک 710 کیلومتر شبکه فاضلاب در دست بهره برداری، 540 کیلومتر خطوط انتقال شبکه های اصلی و فرعی در دست اجراست، 2 تصفیه خانه در آستانه بهره برداری و 2 تصفیه خانه در شیراز در دست ساخت است.
رحیمی، در مورد اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس هم گفت:به دنبال اقدامات انجام شده، شاهد انجام نخستین سرمایه گذاری در زمینه انتقال آب دریا به شهرستان لامرد خواهیم بود که با توجه به مشخص شدن پیمانکار این طرح امیدواریم عملیات اجرایی آن در سال 97 آغاز شود.
وی افزود: افزون بر این، موضوع انتقال آب خلیج فارس را به دیگر نقاط این استان از محل اعتبار طرح های فاینانس (تسهیلات خارجی) دنبال می کنیم.
رحیمی، همچنین اقدامات صورت گرفته و یا در دست انجام حوزه حمل و نقل جاده ای در فارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل و افتتاح طرح هایی که در این حوزه در دست اجرا داریم، در آینده شاهد تحولات چشمگیری در حوزه حمل و نقل استان خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: در بخش حمل و نقل جاده ای استان، آزاد راه شیراز – اصفهان با 70درصد پیشرفت فیزیکی، شاخص ترین طرح محسوب می شود.
وی ادامه داد: این آزاد راه مرکز کشور را به استان فارس و جنوب کشور متصل می کند، افزایش ایمنی و صرفه جویی اقتصادی نیز از جمله مزایای اجرای این طرح است.
رحیمی گفت: افزون بر این، پروژه بزرگراه شیراز – بوشهر در دستور کار قرار دارد، پروژه بزرگراه شیراز- کوار – فیروزآباد - جم هم قطعاتی از آن در دست اجراست.
او افزود: همچنین بزرگراه شیراز- جهرم – لار را هم در دستور کار داریم که بخش عمده ای از آن در حد فاصل شیراز تا جهرم به انجام رسیده است.
وی اضافه کرد: در مجموع یک هزار و 945 کیلومتر انواع راه در این استان در دست اجراست.
رحیمی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تاثیر مثبتی که توسعه و گسترش ظرفیت ها و امکانات فرودگاه های فارس به ویژه فرودگاه بین المللی شیراز می تواند بر اقتصاد این استان بگذارد، اظهار داشت: با توجه به این امر ظرف سال های گذشته، توسعه و گسترش کمی و کیفی امکانات فرودگاه های استان به ویژه فرودگاه شیراز در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اقدامات مثبتی هم انجام شده است.
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، بحث توسعه فیزیکی و کیفی پایانه پروازهای داخلی فرودگاه شیراز بود که این کار انجام شده و هم اینک توسعه پایانه پروازهای خارجی این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.
او اظهار کرد: همچنین موضوع افزایش تعداد ایرلاین های خدمات رسان در فرودگاه های استان نیز با جدیت پیگیری می شود.
رحیمی گفت: افزون بر فرودگاه شیراز که تمام ایرلاین ها در آن مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند، در سه فرودگاه جهرم، لامرد و لار نیز ایرلاین های جدیدی شروع به فعالیت و ارایه خدمات کرده اند.
وی، اقدامات انجام شده در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس و همچنین فعالیت های صورت گرفته در زمینه تکمیل طرح های مسکن مهر استان را مطلوب توصیف و اظهار کرد: از سال 94 تا کنون 20 هزار واحد مسکن مهر در این استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.