به گزارش ایرنا، اما در این میان تولید کننده داخلی نیز چشم به این بازار دوخته تا ببیند استقبال مردم از کالای تولیدی او چگونه است و کالایی که او تولید کرده تا چه میزان می تواند در پرکردن سبد نیاز عیدانه خانوارهای ایرانی نقش داشته باشد، آیا این سبد مملو از کالای با کیفیت ایرانی می شود یا کالای خارجی و وارداتی در آن جای می گیرد.
مسئول کانون تبلیغات آوا استان فارس که اخیرا در جشنواره حامیان حقوق مصرف کننده موفق به کسب عنوان برتر در رعایت حقوق مصرف کننده شد معتقد است: خرید کالای ایرانی توسط تک تک هموطنان ما نه فقط حمایت از تولید کننده و تولید داخلی است بلکه حمایت از تداوم اشتغال جوانانی است که در هر یک از این واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.
محمد عطارزاده یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالای تولید داخل زمانی می تواند مراحل بهبود کیفیت و تبدیل شدن به یک نشان تجاری ویژه (برند) را طی کند که مصرف کننده حامی آن باشد و در سایه توجه مردم روز به روز بر سطح کمی و کیفی آن تولید افزوده شود.
وی ادامه داد: تبلیغات از دیرباز در جلب نظر مشتری نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا می کرده است و امروز حتی شناخته شده ترین کالاها نیز خود را از تبلیغات بی نیاز نمی دانند.
او گفت: اما این تبلیغات تا زمانی کارساز و موثر است که مطابق با واقعیت باشد چرا که مشتری اگر دید کالایی که خریداری کرده با آن چیزی که در تبلیغات از آن نام برده شده متفاوت و فاقد کیفیت است قطعا آن خرید اولین و آخرین خرید او از آن نشان تجاری و برند خواهند بود.
عطارزاده بیان کرد: تداوم این روند در مجموع باعث ایجاد بی اعتمادی در مردم نسبت به کالای تولید داخل و زمینه ساز گرایش آنها به سمت کالای مشابه خارجی خواهد شد و در این میان کالاهای داخلی باکیفیت نیز حتی ممکن است قربانی برخی کالاهای بی کیفیت شوند.
وی ادامه داد: در حقیقت می توان دوام و بقای یک کالا در بازار را منوط به رضایت مشتری دانست و هر کالایی تا زمانی می تواند در بازار حضور داشته باشد که مصرف کننده ای داشته باشد و هرچه بیشتر بتواند خود را به مشتری ثابت کند روز به روز بر تعداد متقاضیان آن نیز افزوده می شود و این سرآغاز تبدیل شدن به یک برند معتبر داخلی و حتی جهانی است.
در آستانه سال جدید، پویش (کمپین) خرید کالای ایرانی با عنوان بیایید چرخه را بچرخانیم و با شعار خرید کالای ایرانی، اشتغال فرزندان ایرانی در استان فارس راه اندازی شد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.