بتول معلم یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری، تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب شورای عالی اداری و ابلاغیه وزیر کشور، در نوروز سال جدید نیز مطابق سنوات گذشته برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این برنامه ریزی ها به منظور افزایش رضایتمندی مردم در نظام اداری و خدمات رسانی مناسب به گردشگران و مسافران و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی در ایام پایان سال جاری و تعطیلات نوروز است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت:ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان فارس مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در این زمینه تمهیدات مناسب را از پنجشنبه 24 اسفند 1396 لغایت 20 فروردین 1397 اتخاذ کرده است.
معلم گفت: در این برنامه ریزی مقرر شده بازرسان دستگاه های خدمات رسان نوروزی اعم از آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرودگاه های استان ، راه آهن، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی به طور مستمر برای برطرف کردن نواقص خدمات رسانی احتماعی و پاسخگویی مناسب به مسافران فعال باشند.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه بازرسان کمیسیون هماهنگی اموربانک ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت مخابرات، شرکت آبفا فارس، شرکت آبفا روستایی، شرکت آبفا شیراز، شرکت توزیع برق منطقه ای فارس، شرکت توزیع برق منطقه ای شیراز، مرکز حوادث و فوریت های پزشکی، اتاق اصناف و شهرداری شیراز و سازمان های مرتبط در کل استان در ایام حدود 20 روزه تعطیلات فعال خواهند بود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: برگ نظرسنجی از گردشگران و مسافران نیز تهیه شده که بازرسان دستگاه های اجرایی، فرمانداران و سمن ها(سازمان های مردم نهاد) موظف به توزیع آن در بین مخاطبان هستند که این ارزیابی نیز ملاکی برای تعیین نحوه خدمات رسانی در ایام نوروز است.
معلم افزود: ستاد صیانت استان فارس نیز از ظرفیت سمن های فعال اجتماعی نیز برای انجام بازرسی های سرزده و ارایه گزارش های موردی مطابق شاخص های معین شده از سوی وزارت کشور در سطح استان استفاده خواهد کرد که هماهنگی اولیه نیز انجام شده است.
وی بیان کرد: مراکزی که به صورت ویژه در این ایام مورد بازرسی قرار می گیرند شامل بیمارستان ها، اورژانس ها، درمانگاه ها و داروخانه ها، محل های توزیع ارزاق عمومی به خصوص نان و میوه و اغذیه، هتل ها، مهانپذیرها، مراکز اقامتی و رستوران ها، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و دفاتر فروش بلیت است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، پایگاه های ثابت و سیار امداد و نجات و آتش نشانی ها، پایگاه های ثابت و سیار امداد خودرو جاده ای، بانک های کشیک و دستگاه های خودپرداز، جایگاه های سوخت،عوامل انتظامی، راهنمایی و رانندگی، راهداری ها، کشیک ادارات به ویژه آب و برق، شهرداری ها و سازمان های تاکسی رانی و اتوبوس رانی را از دیگر مراکزی دانست که بازرسی از آن ها در ایام نوروز به صورت ویژه خواهد بود.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.