مهندس امیر بنی کریمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : طی سال جاری استان فارس یک میلیارد و 771 میلیون لیتر بنزین مصرف کرده که رشد 7.5 درصدی نسبت به مصرف 11 ماه سال قبل دارد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس درادامه اظهار داشت : همچنین در 11 ماه امسال دراستان فارس یک میلیارد و 610 میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده است که افزایش 6 درصدی نسبت به 11 ماه مشابه سال قبل دارد.
وی بیان کرد:با توجه به مکوقعیت جغرافیایی استان فارس می بایست این استان در تامین مطمئن سوخت امکانات و شرایط بهتری داشته باشد.
بنی کریمی درباره مصرف سایر فرآورده ای نفتی در فارس نیز گفت : در 11 ماه امسال 258 میلیون لیتر گاز مایع با افزایش 14 درصدی و 135 میلیون لیتر نفت سفید با کاهش 7 درصدی و 43 میلیون لیتر نفت کوره با کاهش 16 درصدی در این استان مصرف شده است که کاهش دو فرآورده اخیر به خاطر توسعه گاز رسانی به ویژه گاز رسانی به مراکز صنعتی و روستاها رخ داده است.
وی ادامه داد: در مجموع استان فارس در 11 ماه امسال سه میلیارد و 818 میلیون لیتر فرآورده نفتی مصرف کرده است که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش دارد و در مجموع 6.5 درصد از مصرف فرآورده های سوختی کشور را شامل می شود، بنا بر این می بایست متناسب با رشد یاد شده ظرفیت ذخیره سازی نیز دراین استان توسعه افزایش یابد .
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس همچنین در باره مصرف گاز سی - ان - جی در استان فارس گفت : در 11 ماه گذشته 557 میلیون متر مکعب گاز در فارس به مصرف رسیده که افزایش 2 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
بنی کریمی گفت: تعداد جایگاه های توزیع گاز دراستان فارس 141 جایگاه است که 7 جایگاه آن امسال به بهره برداری رسید.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.