علیرضا سیاهپور، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح که از بیست و سوم اسفندماه جاری آغاز شده تا روز هفدهم فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این طرح 570 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین نیز به کار گرفته شده است.
او اظهار کرد: همچنین با هدف جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی و کاهش تصادفات در محورهای استان، در نوروز 97 شاهد فعالیت گشت های نامحسوس در محورهای پُرتردد و پُر حادثه استان که در سال های گذشته شناسایی شده اند نیز خواهیم بود.
وی افزود: 35 گشت نامحسوس در کنار نیروهای پلیس راه عملکرد رانندگان را زیر نظر خواهند داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدون اغماض با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
او اظهار کرد: خودروهایی که دارای رفتارهای خطرناک، حادثه ساز و غیر ایمن باشند نیز به تشخیص پلیس به پارکینگ منتقل خواهند شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: مجموعه این اقدامات با هدف ایمن سازی جاده ها برای یک عبور و مرور بی خطر و بی حادثه در ایام نوروز انجام می شود.
سیاهپور ادامه داد: همچنین برای آماده سازی جاده های استان، در ماه های انتهایی سال اقداماتی از جمله خط کشی 11 هزار کیلومتر از محورهای استان، لکه گیری و روکش، تعویض و نصب 26 هزار تابلو راهنمایی و هشداری و آشکارسازی تمام نقاط حادثه خیز انجام شده است.
وی افزود: آخرین نقطه حادثه خیز استان فارس، سه راهی سیمکان جهرم بود که عملیات چهاربانده شدن آن در حال اتمام است و بیست و نهم اسفندماه جاری زیربار ترافیک می رود.
سیاهپور، تعداد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان را 923 دستگاه برشمرد و افزود: برای نظارت دقیق بر فعالیت این ناوگان، افزون بر کنترل های محسوس و نامحسوس جاده ای و کنترل از طریق سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)، نظارت فنی بر اتوبوس ها را با افزایش تعداد مدیران فنی از 10 مدیر به 135 مدیر تشدید کرده ایم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان را نیز 34 مجتمع برشمرد و اظهار کرد: به منظور نظارت بر فعالیت این مجتمع ها از 6 ماه قبل اقدام به تشکیل کمیته ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اماکن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری ها و ستاد اقامه نماز کرده ایم تا نظارت کافی و مطلوب بر عملکرد این مجتمع ها انجام شود.
وی گفت: توصیه ما به هموطنان این است که تا حد ممکن برای انجام سفر از ناوگان حمل و نقل جاده ای استفاده و در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، ضمن توجه به هشدارهای پلیس و عوامل راهداری، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.