به گزارش دریافتی شامگاه دوشنبه ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در پیامی به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا افزود: هرگونه غفلت و انحراف از این مسیر نورانی هزینه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.
در این پیام همچنین آمده است: 22 اسفند ماه، سالروز صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزوده است: نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، تداعی‌گر ارزش و قداست خون شهدای سرافراز و مقام والای شهیدان گلگون کفن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است و بی شک اقتدار، امنیت، پیشرفت و توسعه کنونی کشور، مرهون خون‌های پاک و مقدس این عزیزان و ایثار و مقاومت خانواده های صبور آنان است.
در بخش دیگری از پیام آیت الله ایمانی آمده است: شهدای انقلاب اسلامی با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به ندای ولی زمان و مقتدای خویش امام خمینی(ره) لبیک گفتند و با خون خود نهال انقلاب را حیات بخشیدند و تا پای جان برای تحقق و استقرار حکومت اسلامی ایستادند تا با حاکمیت اسلام و قرآن، انسان را به درجه رفیع خلیفه الهی و عبودیت برسانند و همچون شمع، چراغ محفل بشریت شوند.
این پیام می افزاید: وصف عظمت مقام شهید در قالب الفاظ نمی‌گنجد و کلمات از توصیف آن عاجز است.
امام جمعه شیراز با گرامیداشت بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا ابراز امیدواری کرد که همگان این روز را به عنوان نقطه عطف مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان ها و اهداف آن به حق پیوستگان درک کنند و در راستای تداوم مسیر بلند آن دلیرمردان عرصه جهاد در راه خدا بکوشند.
22 اسفند در تقویم ملی روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
امام خمینی(ره) در این روز در سال 1358 فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر کردند.
9873 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.