امیر بنی کریمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:روزانه در کلانشهر شیراز 5 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین مصرف می شود.
‌وی ادامه داد:‌بر اساس برآوردهای انجام شده درایام نوروز سال های گذشته پیش بینی افزایش مصرف 7 درصدی بنزین در استان فارس داریم اما آمادگی لازم برای افزایش مصرف تا 10 درصد هم در کلان شهر شیراز وجود داد زیرا شیراز مرکز اتصال استان های شرقی و جنوبی و شهری مهمان پذیراست.
این مقام مسئول با اشاره به مصرف بنزین مطابق با استاندارد یورو 4 درشیراز گفت:در شیراز علاوه بر مصرف روزانه ، حدود 2 میلیون و 100 هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی بنزین وجود دارد و این میزان ذخیره سازی بر اساس عرف و معیارهای شرکت پخش مطلوب است .
وی ادامه داد:‌بازرسان ما نظارت کامل بر روند توزیع مواد سوختی در جایگاه های سوخت دارند و همچنین بازرسان اداره کل استاندارد و نیروهای بازرسی ارگان های مسئول فعال هستند و شهروندان می توانند هر گونه تخلف و قانون شکنی و ابهام و شبهه در زمینه توزیع مواد سوختی را به شماره 09627 اطلاع دهند.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس بیان کرد : دو گروه بازرسی از 15 اسفند 96 تا نیمه فروردین 97 بر توزیع مواد سوختی دراستان فارس نظارت کامل دارند، این گروه ها به صورت ملی و استانی فعالیت می کنند و عملکرد عرضه کنندگان مواد سوختی را تحت کنترل و نظارت دارند.
بنی کریمی گفت: پیش بینی می شود در ایام نوروز با کاهش مصرف نفت گاز(گازوئیل) به میزان 4 تا 5 درصد مواجه باشیم ، این کاهش مصرف به خاطر کم شدن آمد و شد کامیون ها و خودروهای سنگین است ، شیراز از مزیت توزیع نفت گاز یورو 4 هم بهره مند است و معادل 450 هزار لیتر نفت گاز مطابق با این معیار و استاندارد در این کلان شهر توزیع می شود.
بنی کریمی مصرف روزانه گاز سی - ان - جی در استان فارس را هم روزانه یک میلیون و 400 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: در این زمینه آمادگی توزیع با 2 تا 3 درصد مصرف بیشتر در ایام نوروز وجود دارد ، 141 جایگاه سوخت سی - ان - جی در استان فارس فعال است.
وی شمار جایگاه های عرصه سوخت نفت گاز را در استان فارس 267 جایگاه اعلام کرد و گفت : همه این جایگاه ها تحت نظارت و کنترل ماموران و بازرسان قرار دارد و از نظر کمی و کیفی عرضه مواد سوختی را کنترل می کنند.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس همچنین با بیان اینکه این شرکت تامین کننده سوخت هواپیما برای فرودگاه های شیراز ، لار ، لامرد و جهرم است گفت : تامین سوخت هوایی اکنون روزانه 180 تا 200 هزار لیتر است و در ایام تعطیلات نوروزی این میزان سوخت به 300 هزار لیتر هم می رسد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.