به گزارش خبرنگار ایرنا، علی القاصی شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به بیان جزییات نشست اخیر ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان فارس پرداخت و افزود: این نشست با محور تامین امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز برگزار شد که آمادگی کامل و بسیار خوبی در بین نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در این زمینه وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه با کسانی که بخواهند تعرض به امنیت و آرامش مردم داشته باشند برخورد قانونی خواهیم داشت، گفت: تدابیر ویژه برای تامین امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال اتخاذ شده و دستگاه قضایی بر عملکرد دستگاه ها در این حوزه نظارت داشته و دارد.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: دستگاه قضایی مخالفتی با شادی مردم ندارد به شرط آنکه در چارچوب موازین قانونی باشد و به امنیت شهروندان تعرض نشود.
القاصی با اشاره به آمادگی دستگاه های قضایی، انتظامی و اطلاعاتی برای مقابله با سناریو احتمالی و برنامه هایی دشمنان برای پیاده سازی اهداف خود در چهارشنبه آخر سال اظهارکرد: برای چهارشنبه آخر سال شعبه های ویژه قضایی برای رسیدگی به پرونده متهمان تشکیل شده و با هرگونه اقدامات تخریبی که امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازد برخورد می شود و با کسی تعارف نخواهیم داشت.
وی به شهروندان توصیه کرد مراقب فرزندان خود باشند و مراسم چهارشنبه آخر سال را در منزل یا محله محور برگزار کنند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و خرید خود را به روزهای دیگر موکول کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: شهروندان در چهارشنبه آخر سال هیجانات و احساسات خود را کنترل کنند و دست به اقداماتی نزنند که پشیمانی به دنبال داشته باشد.
القاصی گفت:‌ نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی تمامی اقدامات مرتبط با چهارشنبه آخر سال را رصد می کنند و با کسانی که بخواهند دست به اقدامات مجرمانه بزنند بدون اغماض برخورد می کنند، دستگیر شدگان در این روز نیز تا پایان نوروز 1397 در بازداشت خواهند بود.
وی ادامه داد: خرید، حمل و نگهداری مواد محترقه جرم است و براساس قانون در دادگاه به آن رسیدگی می شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: افراد مراقب باشند در فضای مجازی فریب تبلیغات دشمنان را نخورند و بدانند ضد انقلاب به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، کسانی که فراخوان می زنند تا مردم را به کف خیابان دعوت کنند دوستدار نظام نیستند.
القاصی در پاسخ به این سوال که آیا مراسم سال تحویل و چهارشنبه آخر سال در مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می شود؟ افزود: در مراسم چهارشنبه آخر سال با هرگونه اقدامات ضد امنیتی که بخواهد به امنیت مردم لطمه بزند مقابله می شود.
وی ادامه داد: در چهارشنبه آخر سال سعی شود دورهم شدن ها محله محور یا خانوادگی باشد، چیزی به نام برگزاری مراسم در پاسارگاد نداریم و اجازه نمی دهیم کسانی از اعتماد مردم سوء استفاده کنند، هیچ کس مخالف شادی مردم نیست و تلاش در این جهت بوده که امنیت برای شادی مردم فراهم شود، کسی برای اینگونه مراسم ها فراخوان نمی دهد، معمولا این مراسم محله محور برگزار می شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه رصد فضای مجازی به طور مستمر در دستور کار ما قرار دارد، گفت: با هرگونه اقدامات مجرمانه در فضای مجازی برخورد می شود، باید مراقب باشیم ورودمان به فضای مجازی آگاهانه باشد.
القاصی با بیان اینکه ما نمی گوییم خانواده ها در چهارشنبه آخر سال فرزندانشان را حبس کنند بلکه می گوییم نظارت لازم را داشته باشند، اظهارکرد: در سال گذشته افرادی در چهارشنبه آخر سال دستگیر شدند و مواد محترقه کشف شده از آنان معدوم شد.
وی گفت:‌چند روز پیش افرادی که مواد محترقه را وارد استان فارس کرده بودند شناسایی شدند و برخورد قانونی با آنان صورت گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون در سال جاری مواردی از تخریب اموال دولتی داشته اید، گفت: تاکنون در سال جاری موردی نداشتیم اما مردم بدانند تخریب اموال دولتی 10 سال زندان دارد حتی اگر یک شیشه بانک بشکند.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا در جهت پیشگیری از وقوع جرم، مراسم چهارشنبه سوری به صورت ساماندهی شده و با فراخوان عمومی در برخی نقاط شهر برگزار نمی شود گفت: ما نمی خواهیم به این مراسم رسمیت دهیم اما مخالف هم نیستیم، با جمع کردن مردم در یک محل ممکن است ناامنی ایجاد شود، این مراسم باید محله محور برگزار شود، در گذشته نیز همین بوده است.
القاصی با اشاره به آمار دستگیرشدگان در سال گذشته در چهارشنبه آخر سال گفت:‌ سال گذشته 9 هزار مواد محترقه کم خطر و 10 هزار و 861 مواد محترقه پرخطر کشف شد که کشفیات امسال تا کنون کمتر از سال گذشته است.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دستگیری تعدادی از مسئولان دولت سابق در استان فارس گفت: این پرونده ها رسیدگی شده و با مدیران برخورد صورت گرفته و مجازات هایی نیز برای آنان صادر و احکام قطعی شده است و برخی نیز به زندان رفته اند؛ برخی موارد نیز در صلاحیت ما نبوده و به تهران ارجاع شده است.
القاصی در ادامه با بیان اینکه امور قضایی تعطیل بردار نیست، افزود: شعب ویژه کشیک در ایام نوروز فعال می شوند تا در اسرع وقت به پرونده های قضایی رسیدگی شود.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.