به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید عباس موسوی شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری برای هفتمین سال در تعطیلات طرح ریزی شده و از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در استان اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه خدمات رسانی به زائرین و تبدیل بقاع متبرکه به مکان های فرهنگی در ایام نوروز با هدف تقویت باورهای دینی و و آموزش سبک زندگی اسلامی به مردم انجام شده ، بیان کرد: در لحظه تحویل سال 97 برای اولین بار مراسم ویژه ای در بقعه شاه داعی الله شیراز، حرم مطهر سید علا الدین حسین(ع) و علی ابن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شش هزار نفر در نوروز سال 97 شامل 90 نفر مبلغ از قم و 150 روحانی از فارس در اجرای طرح آرامش بهاری مشارکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: انجام فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه از 25 اسفند ممنوع خواهد بود تا این اماکن با آمادگی کامل آماده پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی به مردم باشند.
موسوی با اشاره به اینکه اجرای مراسم غبارروبی بقاع متبرکه و گلزار شهدا سراسر استان فارس از 19 لغایت 25 اسفند 96 انجام خواهد شد، اضافه کرد: اجرای مراسم آخرین جمعه سال 96 نیز در 25 اسفنددر بقاع متبرکه فارس اجرا خواهد شد.
وی تهیه 10 هزار جلد نقشه استان که در دروازه های شهر شیراز به مردم داده می شود را از جمله اقدامات این اداره کل در ایام نوروز عنوان کرد و گفت:‌100 مسجد شهری و 300 مسجد بین شهری که در مناطق پر تردد استان قرار دارند در ایام تعطیلات نوروز به زائران و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: 19 خیمه معرفتی در کنار اماکن زیارتی و گردشگری پر بازدید کننده استان من جمله تخت جمشید در ایام نوروز دایر خواهد شد و افراد مسلط به زبان های خارجی در این محل ها مستقر می شوند و به گردشگران خارجی خدمات رسانی می کنند.
وی بیان کرد: 40 حسینیه در سراسر استان فارس برای اسکان ضروری مسافران در صورت بارش باران و ناپایداری های جوی تجهیز و پیش بینی شده است.
وی به بازدید بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر از بقاع متبرکه استان و بازدید روزانه 30 هزار نفر از از خیمه های معرفتی در نوروز 96 اشاره کرد و افزود:طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سراسر استان امسال در چهار سطح کیفی ویژه، یک، دو و سه به مسافران و زائران خدمات رسانی خواهند کرد که به نسبت تعداد بازدید کننده های هر مکان ،سطح خدمات تفاوت دارد.
موسوی گفت: متاسفانه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به تنهایی در حوزه فرهنگ خصوصا در ایام نوروز و مناسبت های دینی فعالیت می کند و این وضعیت جوابگوی نیازهای فرهنگی جامعه نیست و باید تمام دستگاه های متولی فرهنگ در این زمینه ورود کنند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.