به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شامگاه پنجشنبه در نشست کارشناسی و سیاستگذاری آب و انرژی استان فارس که با حضور وزیر نیرو در شیراز برگزار شد، افزود: در صورت تکمیل این طرح های سدسازی، دست کم 800 میلیون مترمکعب آب به حجم ذخایر آبی استان افزوده می شود.
استاندار فارس گفت: با وجود همه مشکلات مالی فراروی دولت، انتظار داریم با تخصیص به موقع اعتبارات تنگناهای فراروی سازمان های تامین آب و انرژی در فارس برطرف شود.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات استان فارس در زمینه کم آبی و خشکسالی گفت: اهداف بزرگی در زمینه اصلاح روند مصرف آب در فارس دنبال می‌شود؛ ما اگر سال آینده 300 میلیون متر مکعب هم کمتر از امسال مصرف کنیم معتقدیم سیاستگذاری ها رو به اصلاح بوده است.
وی شمار چاههای مجاز فارس را 75 هزار حلقه اعلام کرد و گفت: باید در این زمینه سیاستگذاری شود و با کنتورهای حجمی مصرف و استحصال آب کنترل شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه فارس استان کشاورزی است، اظهار کرد: همه تلاش‌ها معطوف به آن است که 10 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شود در این صورت 700 میلیون متر مکعب در مصرف صرفه جویی می‌شود.
رضا اردکانیان وزیر نیرو روز پنجشنبه در آغاز سفری 2 روزه به استان فارس، طرح های آب و فاضلاب ، برق و انرژی در شهرستان های استهبان، داراب و جهرم را افتتاح و از روند ساخت سد هایقر فیروزآباد بازدید کرد.
وزیر نیرو روز جمعه در دومین روز سفر به استان فارس طرح های آب و فاضلاب در شهرستان های سپیدان و آباده را افتتاح خواهد کرد.
6113/2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.