به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر توماس رامپ، چهارشنبه در حاشیه دیدار با معاون درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، دستاوردهای طب سنتی و طب ایرانی را ستود و گفت: برای ما بهره گیری از دستاوردهای علمی طب ایرانی و طب سنتی همواره یک فرض و الگو بوده است.
وی ادامه داد:‌ طب ایرانی جایگاهی بزرگ در زمینه طب مکمل دارد و آوازه آن به شرق و غرب جهان رسیده است.
رامپ با بیان اینکه صدمات و آسیب های فراوانی در بهره گیری افراطی از طب مکمل وجود دارد گفت :طب مکمل زمانی مورد بهره گیری قرار می گیرد که طب رایج در درمان بیماری‌ها و بویژه بیماری‌های مزمن، ناتوان باشد و بسیاری از بیماران، درمان موثر و قطعی برای مشکلات سلامت خود دریافت نکنند.
رامپ ادامه داد: ترکیب طب رایج و مکمل نه‌ تنها می‌تواند درمان کامل و جامع‌تری را برای بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج به ارمغان بیاورد، بلکه قدرت انتخاب بیشتری را به بیماران می‌دهد تا در صورت پاسخ نگرفتن از یک روش درمانی، روش دیگری را مورد استفاده قرار دهند.
مدیر کلینیک طب مکمل و جایگزین شهر اسن آلمان اضافه کرد: در عین حال بسیاری از جوامع که از طب سوزنی، گیاه‌درمانی، استفاده از داروهای گیاهی، ماساژدرمانی، یوگا، و سایر زیر شاخه های طب مکمل به صورت افراطی استفاده می کنند هیچ‌گاه از خطر در امان نبوده اند و از آن آسیب دیده اند.
رامپ بیان کرد:‌این موضوع بیانگر آن است که هر قدر میزان تاثیرگذاری موضوعی در جامعه بیشتر باشد، میزان انحراف از حقیقت نیز در آن بیشتر خواهد بود.
وی گفت: کشور ایران دارای منابع غنی در حوزه طب ایرانی است و ما برای همکاری در زمینه تبادلات علمی در حوزه طب مکمل، آمادگی داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این دیدار توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه درمان های نوین و بهره مندی از توانمندی های طب سنتی ایران را ارایه داد.
دکتر عبدالخالق کشاورزی گفت‌: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن بیش از 70 مرکز درمانی به صورت گسترده در نقاط مختلف استان فارس، به مراجعان خدمات درمانی ارایه می کند.
او با اشاره به سابقه و پیشینه طب ایرانی و ویژگی آن اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تقویت علمی جایگاه طب سنتی و تبادل تجربیات با مرکز پزشکی اسن آلمان در زمینه طب سنتی و مکمل، همکاری می کند.
دکتر توماس رامپ ، مدیر کلینیک طب مکمل و جایگزین شهر اسن آلمان همچنین از بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز بازدید و در زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه درمان زخم های سوختگی و دیابتی، اعلام آمادگی کرد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.