اسماعیل تبادار، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهمیت این مساله و تاثیر آن بر اقتصاد کشور تاآنجاست که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز بارها بر این امر تاکید داشته و از مردم خواسته اند که با مصرف کالای داخلی به افزایش تولید و رفع بیکاری کمک کنند.
وی ادامه داد: اگر ما خواستار آینده ای خوب و روشن برای فرزندانمان هستیم باید از تولید داخل حمایت کنیم تا با تقویت و رونق تولید، اقتصاد کشور نیز رونق پیدا کند و زمینه شغلی مناسب برای نسل های امروز و فردای جامعه فراهم شود.
استاندار فارس بیان کرد:امروز بسیاری از کالاهای ایرانی با توجه به بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا در تولید آنها، نه تنها از نظر کیفیت چیزی از کالای خارجی کم ندارند بلکه برخی کالاها برتری هایی نیز نسبت به کالای مشابه خارجی خود دارند.
تبادار ادامه داد: البته امروز شاهد استقبال بیشتر مردم از کالای ایرانی در مقایسه با گذشته هستیم که البته این روند باید تقویت شود تا جایی که اولویت اصلی مردم خرید کالای ایرانی باشد.
وی افزود: در مقابل، سازنده و تولید کننده ایرانی هم باید با تعهد و احساس مسئولیت نسبت به تولید و عرضه کالای با کیفیت همراه با بسته بندی مناسب اقدام کنند.
استاندار فارس گفت: تولید کننده ما باید بداند که قیمت و کیفیت برای مصرف کننده بسیار مهم است و به این مساله توجه ویژه داشته باشد و در مقابل مردم نیز باید بدانند که با حمایت از تولید کننده داخلی و خرید کالای ایرانی، علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال، به افزایش درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی نیز کمک می کنند.
وی بیان کرد: البته در بحث تشویق و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی نمی توان دستوری عمل کرد بلکه این کار نیازمند فرهنگسازی است و همه مسئولان باید در زمینه اقدام کنند.
استاندار فارس اضافه کرد: در بحث استفاده از کالای ایرانی با توجه به اهمیت موضوع طی بخشنامه ای از تمام دستگاه ها و مجموعه های دولتی در استان خواسته ایم که تمام نیازهای خود را از کالای تولید داخل تامین کنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.