به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار روز سه شنبه پس از غرس نهال در بوستان سلامت شیراز به مناسبت روز درختکاری افزود: مساحت این باغ ها در گذشته سه هزار هکتار بوده اما امروز به 800 هکتار رسیده است و اگر از آنها صیانت نشود از همین میزان باقیمانده نیز کاسته می شود.
وی ادامه داد: یکی از ابعاد شهرت شهر شیراز فضای سبز و درختان آن است که سیاست ها و برنامه ها باید در جهت گسترش و توسعه آن باشد.
استاندار فارس اظهار کرد: یکی از ظرفیت ها برای حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و گسترش آن تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هستند که باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
تبادار افزود: البته کاشت درخت و توسعه فضای سبز یک بخش کار است و بخش دیگر حفظ آن است و باید برای آن نیز برنامه ریزی دقیق انجام شود و اجازه ندهیم که فضای سبز ایجاد شده در اثر بی توجهی خشک شود و از بین برود.
وی بر ضرورت گسترش فرهنگ توسعه و حفظ فضای سبز در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: حفظ فضای سبز و محیط زیست به عنوان یک اصل مهم و ضروری باید در جامعه چه در میان مردم و چه مسئولان به یک فرهنگ تبدیل شود و همه خود را در قبال حفظ محیط زندگی مسئول بدانیم.
15 اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز درختکاری نامگذاری شده است.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.