به گزارش ایرنا یکی از اعضای شورای شهر شیراز، روز دوشنبه در نشست این شورا گفت: اگر از تخریب بافت تاریخی شهر شیراز جلوگیری نشود، پیش بینی می شود در ایام نوروز 97 و تعطیلات آینده، بخش عمده این بافت تخریب شود.
نوذر امامی افزود: باید با توجه به چنین شرایطی با تلاش هر چه بیشتر، میراث فرهنگی این شهر را حفظ کرد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر شیراز نیز اظهار داشت: در بافت تاریخی شیراز به جز بناهایی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، بخشی از میراث این شهر که هنوز ثبت ملی نشده در معرض خطر است.
احمد تنوری افزود: بخش قابل توجهی از بناهای موجود در بافت تاریخی شیراز هنوز مستند سازی نشده و اینکه چه کسانی در این میراث زیسته اند تا کنون مورد پایش قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: با تهیه بانک جامع اطلاعاتی بافت تاریخی شیراز، پیشینه هویتی این بناها نیز بررسی و مکتوب خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیرا نیز در این نشست گفت: تهیه طرح جامع و بانک اطلاعاتی بافت تاریخی شیراز بسیار ضروری است زیرا پیش بینی تخریب های گسترده در بافت تاریخی این شهر دور از انتظار نیست.
لیلی دودمان افزود: لازم است طرح مستندنگاری در بافت تاریخی این شهر هرچه زودتر تر اجرایی شود.
مهدی حاجتی، عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز در تذکری خطاب به شهردار این شهر گفت: سه هزار و 500 متر مربع از املاک ضلع شرقی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که متعلق به شهرداری شیراز است توسط مجری طرح توسعه این مکان مقدس محصور شده که باید هرچه سریع تر آزاد شود.
در اوایل اسفندماه جاری 2 خانه در بافت تاریخی شیراز که ثبت ملی شده به صورت شبانه توسط مجری طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تخریب شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.