به گزارش ایرنا سرای محله در قالب مدیریت شهری نوین، برای تحقق مدیریت مشارکتی و مدیریت محله محور به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تأسیس شده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم بهره برداری از سرای محله درکی گفت: سرای محله از این جهت برای ما خوشایند است که چرخه مدیریتی محل را به دست مردم خود محل می سپارد چرا که هیچ کدام از مدیران به علت دور بودن از محلات شاید نتوانند درک عمیقی که شما از خواسته ها و استعداد های محل دارید داشته باشند و نقش مدیریتی درخور را بازی کنند.
مهدی حاجتی افزود: به مردم محله درکی پیشنهاد می دهم در تقویم خود روز محله درکی را ثبت کنند و هر سال این روز را به یاد افتتاح سرای محله جشن بگیرند و از تمام فرزندان این محل از جمله نخبگان علمی، نخبگان اقتصادی که در این محل بزرگ شدند، مدرسه رفتند و به جایی رسیدند دعوت کنند تا سالی یک بار دور هم جمع شوند، باهم آشنا شوند و بدین صورت نوعی الگو سازی اجتماعی صورت گیرد تا فرزندان نونهال شما بدانند از این محله چه نخبگانی در حوزه های مختلف پرورش یافتند.
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: هدف و فلسفه تأسیس سرای محلات واگذاری امور اجرایی هر محله به بخش مدنی یعنی ساکنان همان محل است، چرا که اعتقاد داریم هر کجا امور مردم را به دست خود مردم سپردیم بهتر و زودتر از همیشه به نتیجه مطلوب رسیده ایم.
سارا همت افزود: با تفویض امور به دست خود مردم، هم تعلق خاطر به شهر و محله در مردم رشد می کند، هم هویت محلی مردم تقویت می شود و هم مشارکت های اجتماعی و مدنی مردم جذب می شود که در نهایت منجر به ارتقای سطح اعتماد اجتماعی بین مردم و مسئولان می شود.
وی گفت: سرای محلات از نظر مالی در ابتدا از طرف شهرداری منطقه حمایت می شوند اما از آنجا که خدمات و امور آن نظیر خانه خلاقیت، مشاوره ها، پخش و نقد فیلم، امانت کتاب و دکان محله در آمدزا هستند، در چشم انداز بلند مدت بعد از چند سال خودکفا می شوند.
سرای محله درکی در ساختمانی با وسعت 300 متر مربع آغاز به کار کرد. هر سرای محله، درون خود دارای بخش های مختلف نظیر خانه شهروند، خانه علم و پژوهش، خانه بانوان و خانه خلاقیت و بازی است.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.