حمیدرضا دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اخذ دستور از مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی عملیات پُرکردن چاه های غیرمجازدر شهرستان داراب تداوم یافت و روز شنبه 12 اسفندماه جاری، 18 حلقه چاه غیر مجاز دراین منطقه و 6 حلقه نیز در شهرستان استهبان پُر شد.
به گفته مهندس دهقانی این طرح روز شنبه در منطقه کامفیروز شهرستان مرودشت با پر کردن 51 حلقه و در شهرستان جهرم با پر شدن 11 حلقه چاه غیرمجاز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس تعداد چاه های پر شده در شهرستان لارستان را 17 حلقه و تعداد این چاه ها در شهرستان سروستان را 2 حلقه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ﻃﺮح اﺣﯿﺎ و ﺗﻌﺎدل ﺑﺨﺸﯽ آب های زﯾﺮزﻣﯿﻨﯽ تعطیل بردار نیست، کندی اجرای این طرح در سال جاری را ناشی از موقعیت زمانی، نبود اعتبارات و برخی مصلحت های اجتماعی دانست و گفت: این طرح تا پایان سال در استان فارس با پرکردن 2 هزار و 500 چاه غیر مجاز ادامه می یابد.
بر اساس آمارهای موجود، از سال 92 تاکنون 6 هزار و 263 حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه بهره برداری در نقاط مختلف این استان پُر شده است.
دهقانی همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع این چاه ها 637 حلقه در سال 96 پُر شده است.
وی ادامه داد: همچنین 882 حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در این استان شناسایی شده که در مرحله هماهنگی با دستگاه قضایی برای پُر کردن آنها هستیم.
دهقانی اظهار کرد: بیشترین چاه های غیر مجاز که در برنامه پُر کردن قرار داده ایم مربوط به شهرستان های مرودشت و شیراز است (هر کدام 250 حلقه چاه) و پیشتر نیز در شهرستان مرودشت 192 حلقه چاه و در شهرستان شیراز 164 حلقه چاه از مجموع چاه های هدف، پُر شده اند.
به گفته وی، از سال 92 تاکنون هیچ مجوزی برای حفر چاه جدید در این استان صادر نشده است.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.