به گزارش ایرنا محمد اسداللهی، روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل گرایش افراد به قاچاق کالا در شهرستان لامرد افزود: رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال، مهمترین راهکار برای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالاست.
وی بیان کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا به روحیه ای همانند دوران دفاع مقدس نیاز داریم، در آن دوران از بسیاری از نیازهای خود به راحتی چشم پوشی و هزینه آن را برای مبارزه با دشمن صرف می کردیم امروز هم باید این روحیه در همگان تقویت شود.
اسداللهی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و رفع موانع تولید یکی از نیازهای امروز جامعه ما و راه حلی موثر برای حل مشکل قاچاق کالاست.
فرماندار شهرستان لامرد، بخشی از معضل قاچاق کالا را ناشی از فقر فرهنگی دانست و گفت: قاچاق به هر شیوه و شکلی برای جامعه و آینده کشور زیانبار است، اگر همه آحاد جامعه باور داشته باشند که باید از توانایی ها و داشته های کشور در حوزه های مختلف بهره گیرند و برای رشد و تعالی آن تلاش کنند، بسیاری از مشکلات از جمله قاچاق کالا حل خواهد شد.
اسداللهی ادامه داد: بی شک مقابله با پدیده مذموم قاچاق کالا تنها با تحت تعقیب قرار دادن چند خرده فروش و یا توقیف یک یا 2 خودروی عبوری حامل کالای قاچاق منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد بلکه این امر مستلزم تحقق عوامل مهم و بنیادینی مانند ایجاد اشتغال پایدار، فرهنگ سازی مناسب در جامعه و تبیین زیان های اقتصادی آن برای مردم است و در این صورت است که اعمال قوه قهریه و تلاش های نیروی انتظامی موثر واقع خواهد شد.
فرماندار شهرستان لامرد بیان کرد: در حال حاضر تنها نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالاست در حالی که
چندین دستگاه دیگر برای مقابله با این پدیده زیانبار باید مشارکت داشته باشند و در این حوزه وظایف مهمی به آنها محول شده است.
اسداللهی در بخش دیگری از سخنان خود به شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: این شهرستان مرزی است و باید ویژگی های اقتصادی مناطق مرزی در مورد آن رعایت شود.
او گفت: پیگیری مسائل مرزی بودن شهرستان، ایجاد بازارچه‌های مرزی، برقراری رویه واردات در گمرک لامرد و ساماندهی وضعیت تعاونی های مرزنشینان می تواند در حل معضل قاچاق کالا در شهرستان لامرد موثر باشد.
در ادامه این نشست، فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گزارشی از وضعیت قاچاق کالا در شهرستان و مشکلات مرتبط با آن ارایه کرد.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.