به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید عباس موسوی، سه شنبه در نشست خبری در شیراز افزود: از جمله اهداف برگزاری این رقابت ها، تربیت نسلی مانوس با قرآن کریم، ارزیابی عملکردمراکز قرآنی سراسرکشور، آموزش قرآن وعترت، شناسایی استعدادهای قرآنی، و به روز رسانی بانک جامع قرآنی کشور است.
وی ادامه داد: زمان برگزاری آزمون کتبی قرآن و عترت برای تمام رشته ها ساعت 30: 8 صبح روز دهم اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور در شیراز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در ساعت 30: 10 همان روز شرکت کنندگان در رشته معارف قرآنی با یکدیگر رقابت می کنند.
موسوی بیان کرد: چهار هزار و 500 نفر در شیراز در این رقابت معنوی شرکت می کنند و همزمان نیز در 28 شهرستان فارس این مسابقه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آزمون شفاهی این رقابت ها از دوازدهم تا هفدهم اسفند به میزبانی اداره کل اوقاف فارس برپا خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همچنین آزمون الکترونیکی درک، معنا و تفکر در قرآن مجید نیز دوازدهم اسفند از ساعت هشت صبح تا 20 برگزار خواهد شد.
موسوی، با بیان اینکه آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی از دوازدهم تا هجدهم اسفند در بقاع متبرکه سراسر استان فارس برگزار می شود، گفت: این آزمون در چهار رشته حفظ، ترجمه مفاهیم، معارف اهل بیت و انس با قرآن مجید برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اظهار داشت: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی و الکترونیکی، نمره 70 و آزمون شفاهی نمره 75 است و به همه کسانی که نمره قبولی را کسب کنند گواهینامه اعطا خواهد شد.
موسوی گفت: همچنین از کسانی که نمره 95 به بالا را کسب کنند تجلیل و افزون بر این به 145 نفر نیز به قید قرعه جوایز ارزنده ای مانند کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و عمره مفرده پرداخت خواهد شد.
او بیان کرد: با توجه به تجمیع طرح های آموزشی قرآن مجید، برای نخستین بار است که این دوره از رقابت ها با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.