عنایت الله رحیمی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت تشویق بهره برداران و کشاورزان در زمینه گرفتن مجوز و پروانه بهره برداری از چاه تاکید کرد و گفت: باید این افراد به صورت قانونی از آب چاه ها استفاده کنند نه اینکه به کندن چاه غیر مجاز بپردازند، وقتی قانون استفاده از آب های زیرزمینی را محدود کرده است همه باید به قانون تمکین کنند.
وی اظهار داشت: درحال حاضر و در شرایط بحرانی کنونی با افزایش مصرف آب از این چاه ها مواجه ایم و برداشت بیش از حد از آب چاه های مجاز نیز به معضلی بزرگ تبدیل شده است.
رحیمی تعداد چاه های پروانه دار در استان فارس را 70 هزار حلقه اعلام کرد و گفت: بیش از 17 هزار چاه فاقد پروانه بهره برداری نیز وجود دارد که به صورت غیر قانونی آب برداشت می کنند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس با بیان اینکه 6 درصد آب مصرفی ما در قالب آب شرب و 2 درصد آب در حوزه صنعت مصرف می شود افزود: از میزان 92 درصد آب بیش از 70 درصد آب زیر زمینی است که عمدتا از چاه های موجود استحصال می شود.
به گفته وی از میزان 11و 6 دهم میلیارد متر مکعب آب استان فارس که ازمنابع تجدید پذیر به دست می آید حدود 8 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب آبی است که از منابع زیرزمینی به دست می آید، بنابراین فشار بیشتر بر منابع زیرزمینی با برداشت های غیرمجاز منطقی و عاقلانه نیست.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.