سید علی‌اصغر رفعت ‌حقیقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت مجموعه فرهنگی قرآنی شهید علیشیری نیز که نیازمند اعتبار افزون بر 15 میلیارد ریالی است نیز توسط خانواده این شهید بزرگوار با مشارکت دولت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته افزون بر سه میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز و احداث طرح های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان لارستان بودجه جذب‌ شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان همچنین گفت: از سال‌های 93 تا 96 بیش از 400 برنامه فرهنگی هنری در این شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: این برنامه‌ها در زمینه‌های رسانه‌ای، نمایش، سرود، نقاشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و فیلم، خوشنویسی، گویندگی و دوبلاژ، برپایی نمایشگاه‌ها، قرآن، کتاب‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، نشست‌های مختلف، فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی و ... بوده است.
رفعت حقیقی با بیان اینکه در سه سال گذشته، 6 جشنواره در سطح استانی و منطقه‌ای به میزبانی شهر لار برگزار شده است، بیان کرد: این جشنواره‌ها شامل نمایشنامه خوانی، نقاشی دیواری، مطبوعات، شب‌های نمایش، تولیدات رادیویی بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان با اشاره به اجرای 36 نمایش صحنه‌ای و 18 نمایش میدانی با حداقل هفت شب برای اجرای هر نمایش اشاره و اظهار کرد: اجرای سه کنسرت ملی، 12 کنسرت موسیقی محلی، برگزاری 2 جشنواره موسیقی، اعزام گروه موسیقی به کشورهای بوسنی و کرواسی جهت اجرا ازجمله فعالیت‌ها در عرصه موسیقی است.
وی از برپایی 15 نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی، 12 کارگاه آموزش عکس و فیلم، برپایی پنج نمایشگاه عکاسی، برگزاری سه نمایشگاه خوشنویسی و 2 نمایشگاه نقاشی خط خبر داد و افزود: برگزاری مداوم دوره‌های گویندگی و دوبله توسط اساتید مجرب کشوری با حضور حداقل 300 شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌ها در بخش هنری است.
رفعت حقیقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوعاتی از قبیل جریان‌های سلفی و تکفیری، تعلیم و تربیت فرزند، آسیب‌شناسی فضای مجازی، ازدواج و طلاق، رفتارشناسی همسر و ... ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب به‌طور متوسط چهار بار در سال، اجرای هشت کارگاه تخصصی نویسندگی و روزنامه‌نگاری، رونمایی از 20 اثر تألیفی توسط نویسندگان لارستانی، تأسیس 7 خانه فرهنگ در شهرها و روستاهای لارستان و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی با ادارات مختلف از دیگر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در شهرستان لارستان بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با برشمردن برخی فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مذهبی و قرآنی گفت: تجلیل از حافظان قرآنی، تهیه و توزیع بیش از 2 هزار و 500 جلد قرآن کریم و 500 جلد مفاتیح بین مساجد، تهیه و توزیع کتب در بین مناطق محروم با هزینه‌ای افزون بر 800 میلیون ریال، استقلال دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لارستان از استان به عنوان دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب فارس، اجرای 50 تعزیه در ایام محرم و صفر از دیگر فعالیت ها در این عرصه است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 337 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
9877/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.