به گزارش ایرنا سرداراسکندر دانشمندی، عصرپنجشنبه در یادواره 225 شهید ایل باصری شهرستان مرودشت بیان داشت: پیام این یادواره ها همواره این بوده که اقتدار، امنیت و آسایشی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن برخوردار است، مرهون ایثارگری ها و از خود گذشتگی شهداست.
وی افزود: شهدای عشایر نیز به عنوان شجاع ترین رزمندگان و مجاهدان در راه خدا در دوران 8 سال دفاع مقدس برای امنیت و آسایش کشورمان، خانواده خود را رها کردند و در صف مقابله با دشمنان بعثی تا آخرین قطره خون خود جنگیدند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر شهدا در وصیت نامه های خود، همگان را به انجام فریضه نماز، امربه معروف و نهی از منکر و پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش کرده اند، ملت ما نباید اجازه بدهند که مشکلات موجود در جامعه موجب نا امیدی آنها و طمع و دست اندازی دشمنان نظام به این خاک مقدس شود.
دانشمندی، هدف دین مبین اسلام را حاکمیت اسلام به فرماندهی امام زمان (عج) دانست و افزود: در این مسیر به هر میزان که به جلو حرکت می کنیم با مسایل و مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد اما با حال نباید احساس دلسردی کنیم بلکه با تحمل سختی ها و استقامت بیشتر باید برای حاکمیت این امام بزرگوار گام برداریم.
وی ادامه داد: مردم ما همواره نشان دادند که در عبور از تنگناها و سختی ها تا پای جان از نظام و آرمان های انقلاب دفاع خواهند کرد.
در این آیین که جمعی از مسئولان، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم شهرستان مرودشت حضور داشتند، از مقام شامخ شهیدان غلام قنبری و عزیز قلی استواری، 2 تن از شهدای تازه تفحص شده متعلق به این شهرستان تجلیل شد.
شهید غلام قنبری در سال 44 در شهرستان مرودشت متولد شد. وی که در دوران دفاع مقدس به عنوان سرباز وظیفه نیروی انتظامی به جبهه های نبرد اعزام شد در تیرماه سال 67در منطقه زبیدات عراق بر اثر تک دشمن به شهادت رسید و مفقود الاثر بود.
پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از گذشت 29 سال بتازگی در عملیات تفحص، شناسایی و در یکم اسفند 96 برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان مرودشت انتقال یافت.
شهید عزیز قلی استواری نیز که متولد سال 44 بود و در 8 سال جنگ تحمیلی به عنوان سرباز لشکر 88 ارتش جمهوری اسلامی به میدان های نبرد اعزام شد در سال 67 به فیض شهادت رسید و پیکر پاکش در تفحص های اخیر شناسایی و به زادگاهش مرودشت منتقل شد.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: بهنام موسوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.