علیرضا فرخی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: متخلفان با مجازات هایی از جمله معرفی به مراجع قضایی، کشتار دام، معدوم سازی و بازگرداندن محموله به مبدا اعمال قانون شدند.
وی افزود: پست قرنطینه آباده به سبب قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی اصلی شمال به جنوب کشور و همچنین مستقر بودن در محل ورودی فارس از پست های قرنطینه مهم بین استانی است.
او گفت: همه روزه از مسیر یاد شده تعداد قابل توجهی محموله های مرتبط با دام و فراورده های دامی، مرغ زنده، مرغ گرم و منجمد، پوست، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام، شیر، کود مرغی، جوجه یک روزه، تخم مرغ و ماهی از استان های تهران، اصفهان، مازندران، کرمانشاه، گیلان، البرز، قم، آذربایجان غربی و خراسان شمالی به مقصد استان های جنوبی شامل فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، یزد و کرمان در حال تردد است.
فرخی بیان کرد: تمام محموله هایی که از این مسیر عبور می کنند به لحاظ برخوردار بودن از مجوز های لازم بهداشتی و قرنطینه ای مورد بازرسی قرارمی گیرند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده افزود: این شهرستان به دلیل همجواری با سه استان اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویر احمد دارای موقعیت ویژه ای است و نقش مهمی در تردد دام و فرآورده های خام دامی دارد و قرنطینه به عنوان یکی از ارکان های مهم تامین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده های آن است.
فرخی گفت: قرنطینه نقش حساس و مهمی در جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام دارد، از این رو اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماری های دام و طیور بسیار حائز اهمیت است.
وی، از دست اندرکاران تولید و حمل و نقل فرآورده های خام دامی خواست با رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای در امر خطیر کنترل بیماری های دام و طیور به ویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام به مسئولیت حرفه ای خود عمل کنند.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سعادت
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.