به گزارش ایرنا رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس در این آیین که روز یکشنبه برپا شد، اظهار داشت: جشنواره رسانه ای فجر استان فارس در هشت ‌بخش و 11 محور برگزار شد و اهالی مطبوعات و رسانه های برخط این استان 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
مصطفی اژدری افزود: پس از دسته‌بندی آثار در نهایت با نظر داوران 15 اثر برگزیده شد.
وی ادامه داد: این جشنواره با محورهایی از جمله، خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ایران، انقلاب اسلامی و مردم، انقلاب اسلامی و رسانه، انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری، انقلاب اسلامی و بازخوردها و بازتاب‌های جهانی و بخش ویژه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار شد.
اژدری افزود: آثار منتخب این جشنواره در قالب سرمقاله، یادداشت و مقاله، گزارش خبری، مصاحبه، خبر، صفحه‌آرایی، گزارش تصویری و کاریکاتور است.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس در مورد برگزیدگان این جشنواره گفت: در بخش یادداشت، اسماعیل عسلی از روزنامه عصر مردم، مقام نخست را کسب کرد، سجاد زارع از هفته‌ نامه شهر سبز دوم شد و سیدرضا امیرآبادی از روزنامه شیراز نوین به رتبه سوم دست یافت.
در بخش مصاحبه خبری، احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم مقام اول را کسب کرد، نیکنام خشنودی از خبرگزاری ایرنا دوم شد و سمیرا مولودی از روزنامه شیراز نوین رتبه سوم را از آن خود کرد.
در بخش گزارش، مهدی رستمی‌ یار از روزنامه سبحان اول شد، مصطفی مشفقیان از هفته ‌نامه شهر سبز رتبه دوم را کسب کرد و محمود شبان سروستانی از روزنامه شیراز نوین سوم شد.
در بخش مقاله و سرمقاله، نادر تیموری از روزنامه خبرجنوب به رتبه اول دست یافت، زهرا عسکری از خبرگزاری ایکنا موفق به دریافت جایگاه دوم و فرزانه فریدونی از روزنامه تماشا شایسته تقدیر شناخته شد.
بخش کاریکاتور این جشنواره، فاقد مقام اول و دوم بود و احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم مقام سوم را کسب کرد.
در بخش گزارش تصویری، تنها الهه پورحسین از باشگاه خبرنگاران جوان مقام سوم را کسب کرد و در این بخش نیز اثری شایسته مقام اول و دوم شناخته نشد.
در بخش اینفوگرافی (ارایه اطلاعات یا اطلاع رسانی از طریق تصویر) مریم زارع خفری از روزنامه طلوع، شایسته تقدیر شد.

** راه اندازی 12 کانون بسیج رسانه در فارس
اژدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشنواره رسانه ای ابوذر برای نخستین بار سال 97 به صورت استانی در فارس برگزار خواهد شد.
او بیان کرد: فراخوان این جشنواره از نیمه دوم اردیبهشت 97 آغاز و آیین اختتامیه آن روز بیست و یکم دی ماه سال آینده همزمان با سالروز تشکیل بسیج رسانه برپا خواهد شد و آثار برگزیده استانی به جشنواره ملی ابوذر راه می یابد.
وی همچنین به ثبت رسمی 12 کانون بسیج رسانه در فارس اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد پنج کانون تا پایان سال 96 در شیراز گشایش می یابد و مابقی در شهرستان‌های لامرد، نورآباد ممسنی، مرودشت، داراب و چند شهر دیگر استان فعال خواهد شد.
اژدری اضافه کرد: شمار کانون های بسیج رسانه استان فارس تا سال آینده به 20 کانون افزایش خواهد یافت.

** قدرت رسانه فراتر از سلاح های جنگی است
معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس نیز در این آیین گفت: در صدر اسلام فاطمه زهرا (س) با بیانات شیوای خود به مثابه یک رسانه عمل کرد و در هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل، نقش خود را در بیان رشادت‌ها نشان دادند و همگام با رزمندگان در میدان های نبرد حضور موثری داشتند.
سرهنگ پاسدار قادر شفیعی افزود: در دوران پس از دفاع مقدس نیز رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع، آگاه‌سازی و بیدارسازی جامعه، قدرت خود را که بیشتر از قدرت سلاح‌های جنگی است آشکار ساختند.
وی بیان کرد: در عصر کنونی، رسانه‌ها مهمترین نقش را در اطلاع رسانی دارند و خبرنگاران با حضور به موقع در همه صحنه‌ها با ارایه خبر‌های صحیح از نفوذ دروغین غول‌های رسانه‌ای که هدفشان تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی است جلوگیری می‌کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.