به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی در آیین بهره برداری از کارخانه کنستانتره کرومیت در شهرستان نی ریز که با اعتباری افزون بر یک و نیم میلیون دلار توسط سرمایه گذار خارجی ساخته شده است، گفت: راه اندازی این بخش صنعتی اشتغال 30 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به طورغیر مستقیم در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: این واحد تولیدی، حلقه واسطه بین صنایع دیگر محسوب می شود و می تواند به رونق تولیدات صنایع پایین دستی و بالادستی کمک کند.
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهه فجر امسال بیش از 1500 پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی با اعتباری افزون بر 25 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی افزود: این طرح ها در شرایط محدودیت منابع اعتباری گویای آن است که خدمت به مردم هدف اصلی دولت تدبیر و امید است.
رحیمی در ادامه سفر به شهرستان نی ریز طرح گازرسانی به کوره های آجر پزی را که حدود 40 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، افتتاح کرد و در حاشیه این افتتاح گفت: این طرح زیربنایی می تواند تولیدات آن را همگام با محیط زیست به پیش ببرد و با توجه به کاهش هزینه هایی که ایجاد می کند، می تواند سهول تر در اختیاز مصرف کنندگان قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین در مراسم افتتاح مدرسه خیر ساز هنرستان فنی و حرفه ای عصمتیه شهرستان نی ریز ضمن تبریک ایام مبارک و پرفروغ دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین تقدیر و تشکر از خیرین، پیمانکاران و ناظرین این مجموعه آموزشی ابراز داشت: توسعه فضاهای آموزشی که در پی آن آموزش و تربیت نسلهای آینده در در بر دارد، می تواند توسعه، رفاه و پیشرفت کشور را تضمین کند.
وی فعالیتهای آموزشی را نیازمند کالبد و یک مکان آموزشی دانست و افزود: خیرین با انجام اقدامات خداپسندانه و نیک اندیشانه نقش تاثیر گذاری در بسترسازی توسعه تعلیم و تربیت خواهند داشت و حضور آنها در عرصه آموزش موجب گسترش فضاهای آموزشی و فرهنگی می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه سفر یک روزه خود در شهرستان استهبان مدرسه شش کلاسه شهید فهمیده (بنیاد برکت) را در روستای درب قلعه ار توابع شهرستان افتتاح کرد. در پایان این سفر مخزن 2 هزار متر مکعبی با هزینه 12 میلیارد و 700 میلیون ریال که در مدت 5 ماه ساخته شده است به بهره برداری رسید.
رحیمی در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح نیز گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته که کاهش چشمگیری داشته است، ضروری است هم استانی های عزیز در مصرف آب مدیریت و صرفه جویی لازم را انجام دهند.
شهرستان های نی ریز و استهبان به ترتیب در فاصله 192 و 160 کیلومتری شرق شیراز واقع هستند.
7375/ 2027
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده :سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.