به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهرک صنعتی پاسارگاد گفت: طرح انتقال گاز به این شهرک در 2 مرحله و در مجموع در مسیری به طول 16 کیلومتر به انجام رسیده است.
احد فتوحی افزود: طرح انتقال گاز با ایجاد 2 ایستگاه تقویت فشار با اعتباری بیش از 56 میلیارد ریال از سوی شرکت گاز فارس و طرح شبکه داخلی با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده است.
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، تامین ظرفیت 60پوند فشار گازبرای واحد های صنعتی این شهرک صنعتی فراهم می‌شود و با اجرای طرح احداث ایستگاه TBSدر آینده این ظرفیت به 250پوند افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین در مورد اجرای طرح تامین آب شهرک صنعتی پاسارگاد گفت: این طرح با اعتبار دو و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تامین شده و ظرفیت پایدار 10لیتر آب بر ثانیه را فراهم می‌آورد.
فتوحی، در بخش دیگری از سخنان خود به صرف بیش از 50 میلیارد ریال برای توسعه و تامین زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی پاسارگاد اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرک صنعتی از همه امکانات زیرساختی برخوردار و آماده جذب سرمایه‌گذار است.
او گفت: اجرای طرح های آسفالت، روشنایی و فضای سبز این شهرک نیز به محض انتخاب پیمانکار آغاز می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مورد اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: سهم پرداخت نقدی قیمت واگذاری زمین در شهرک صنعتی پاسارگاد 10درصد با اقساط 42ماهه درنظر گرفته شده است و چنانچه سرمایه‌گذاران بتوانند براساس برنامه زمان‌بندی شده اقدام به تولید و اشتغال کنند، از مشوق 60درصدی بهره‌مند خواهند شد.
شهرک صنعتی پاسارگاد با مساحت 50هکتار از ظرفیت استقرار 160واحد با اشتغال بیش از 800 نفر برخوردار است و تاکنون 16 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است، همچنین 2واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال برای 35نفر در این مجموعه در مرحله بهره‌برداری است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
7375 /6118
خبرنگار: سیده‌سمیرا متین‌نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.