به گزارش ایرنا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز دوشنبه در آیین افتتاح این دستگاه اظهار داشت: دستگاه فاکس آریا به عنوان پیشرفته ترین دستگاه آزمایشگاهی در زمینه سلول، شناسایی چرخه سلولی، میزان سلول ها را در تکثیر و تولید مثل، مشخص می کند و در جداسازی سلول های بنیادی، بسیار کاربرد دارد.
سید بصیر هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیارد ریال برای خرید این دستگاه هزینه شده است، گفت: از این دستگاه تنها 2 نمونه در کشور وجود دارد اما این دستگاه که امروز در دانشکده پزشکی شیراز راه اندازی شده، پیشرفته تر است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: همچنین پیگیری های لازم برای راه اندازی یک دستگاه با قابلیت انجام کارهای آزمایشگاهی در زمینه ژنتیک و ژن انسانی در حال انجام است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.
هاشمی ادامه داد: دستگاه 'NMR' نیز از دیگر تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در حال حاضر این دانشگاه از آن استفاده می کند.
وی، آزمایشگاه مرکزی دانشکده پزشکی را پایه تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد و گفت: آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه جامع، آزمایشگاه حیوانات، برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) و مراکز تحقیقات، مراکزی هستند که زیرساخت پژوهشی این دانشگاه را فراهم می کند.
رئیس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، چند بخش آموزشی و پژوهشی در این دانشکده به بهره برداری رسید.
محمدباقر خسروی، انجام فعالیت های عمرانی از جمله تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی و پژوهشی و همچنین تجهیز دانشکده پزشکی شیراز را بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت: به همت مسئولان و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سال 95 تا کنون، در این دانشکده امکانات و فضایی فراهم شده است تا به ارتقای آموزش و پژوهش و تحقق اهداف دانشگاه کمک کند.
6113 /6118
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.