به گزارش ایرنا جلیل مقدسی رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در مراسم راه اندازی این مرکز گفت:این مرکز پیشرفته نویدبخش آغاز یک همکاری مشترک بین دو مجموعه دانشگاه و اداره کل فنی و حرفه ای فارس با هدف توانمند سازی دانشجویان درحین تحصیل است.
حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در این مراسم گفت: مراکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD) در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، ساختاری نوین و ارتقا یافته برای مراکز جوار دانشگاهی مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: این مراکز بر اساس طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، با فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه ریزی به اجرای دوره های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و نیز تقاضا و نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این مراکز زمینه ورود دانشجویان به بازار کار و یا ایجاد کسب و کار را مهیا می کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را بیشتر از سایر اقشار جامعه برشمرد و اظهار کرد: بافت کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به سمت تحصیل کردگان دانشگاهی تغییر یافته است.
کوشکی بیان داشت: از ابتدای سال جاری و پس از راه اندازی مراکز اس سی دی در دانشکده های شهید باهنر و دانشگاه پیام نور استهبان این سومین مرکز در سطح استان است و امیدواریم تا پایان سال جاری دو مرکز دیگر را نیز بتوانیم افتتاح کنیم.
خبرنگار:‌محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.