اصغر ظریفکارفرد، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به فعالیت مثلث طلایی گردشگری بین استان های فارس، اصفهان و یزد برای رونق گردشگری این سه استان افزود:بر همین اساس،پنجشنبه 19 بهمن ماه جاری شاهد ورود نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی به فارس و شیراز خواهیم بود.
وی ادامه داد: این قطار حامل 160 گردشگر داخلی است که از تهران به سمت استان فارس حرکت خواهد کرد و پس از چند ساعت توقف در ایستگاه سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) برای بازدید مسافران آن از تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد به سمت شیراز حرکت می کند.
او اظهار کرد: مسافران قطار گردشگری مثلث طلایی پس از بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز، جمعه بیستم بهمن ماه، شیراز را به مقصد اصفهان و پس از آن یزد ترک خواهند کرد و در آخر نیز به تهران بازخواهند گشت.
ظریفکارفرد گفت: برای اقامت مسافران این قطار گردشگری پیش بینی هتل شده است اما در مراحل بعد می توان از قطارهایی که علاوه بر جای خواب، سرویس بهداشتی و رستوران، به حمام نیز مجهز هستند استفاده کرد و در حقیقت قطار هم نقش محل اقامت و هم وسیله حمل و نقل را ایفا خواهد کرد.
او افزود:مسافران نخستین قطارگردشگری ازتهران به سمت مثلث گردشگری حرکت می کنند اما درسفرهای بعدی، قطارمی تواند در استان های فارس، اصفهان و یزد نیز مسافر سوار و پیاده کند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز اضافه کرد: با توجه به تعدد حوادث جاده ای کشور و میزان تلفات بالای آن، استفاده از قطار برای گردشگران داخلی و خارجی دارای ایمنی و همچنین جذابیت بیشتری خواهد بود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.