به گزارش ایرنا، حمیدرضا گرامی که یکشنبه در آیین افتتاح موزه دفاع مقدس فارس سخن می گفت ادامه داد:ما بر اساس فرهنگ عاشورا و با محوریت رهبری و دلاوری، حرکت شکل‌ گرفته در دفاع مقدس را دنبال کردیم.
او گفت:‌در دفاع مقدس مبنای کار اقتصادی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود.
گرامی ابراز داشت: باوجود جان ‌فشانی مدافعان حرم که دشمن را کیلومترها دورتر سرکوب می‌کنند،کمتر توانسته‌ایم دستاورد‌هایی همچون دستاوردهای دوران دفاع مقدس را در جامعه به‌دست آوریم؛ در مباحث علمی و دانش‌بنیان دفاع مقدس یک دانشگاه به‌ شمار می‌رود و دفاع مقدس در مباحث سیاسی صادرکننده انقلاب به دنیاست.
وی گفت:موزه دفاع مقدس پاسدار فرهنگ ایثار و شهادت است و ‌ساخت این مجموعه فرهنگی را فرصتی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و گردشگران است تا پیام انقلاب را به اقصی نقاط جهان صادر کنند و آن را فرصتی برای حفظ و ترویج فرهنگ شهادت بدانند.
گرامی گفت:‌عمده بودجه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در پی مصوبات سفر استانی رهبر معظم انقلاب به استان فارس و بخش دیگر آن از محل بودجه‌های استانداری و شهرداری تأمین شده است.
وی با بیان اینکه بودجه این موزه از این پس در ردیف بودجه‌های موزه‌های استانی قرار می‌گیرد ابراز امیدواری کرد مغازه‌های ورودی و منازل و انبار‌های اطراف برای نمایش‌ دادن جلوه‌ها و منظر اصلی این مجموعه به دستور استاندار و با تلاش رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار هرچه سریع‌ تر به این مجموعه الحاق شود.
استاندار فارس نیز در این آیین با گرامیداشت دهه فجر و پاسداشت دهه فاطمیه در آیین گشایش موزه دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه این استان مهد 15هزار شهید و 40هزار و 133 جانباز و آزاده است، گفت: این رشادت‌ها گواهی محکمی است تا ثابت کند مردم فارس همواره در خط ولایت و حمایت از دولت از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌کنند.
در این مراسم تمبر یادبود اختصاصی موزه دفاع مقدس شیراز نیز با حضور خانواده شهیدان اعتمادی، هاشم‌ نژاد و اسکندری توسط استاندار و مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس رونمایی و ابطال شد.
همزمان با سی‌ و ‌نهمین دوره از جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین موزه دفاع مقدس استان فارس با حضور رئیس‌جمهوری به ‌صورت ویدیو کنفرانس، در شیراز افتتاح شد.
رئیس جمهوری نیز با بیان اینکه همه شهدای ما اسطوره‌های مقاومت کشور هستند گفت: نشر آثار شهدا و رزمندگان و ایثارگران و احداث موزه‌ها و مراکز فرهنگی ارزش بسیاری دارد و این موزه‌ها باید ملت را منسجم‌ تر کند و روحیه ایثار و فداکاری را افزایش دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: این مراکز فرهنگی باید راه آینده را برای کشور ما مشخص کند؛ زیرا اینگونه موزه‌ها از تهدید‌ها بازدارندگی می‌کند. تنها سلاح نیست که بازدارنده است بلکه همه قدرت ملی ما بازدارنده است و ما باید از این قدرت استفاده کنیم.
مجموعه دفاع مقدس در شیراز دارای بخش یادمان شهید دوران و شهدای گمنام، سالن نمایشگاه اصلی، آمفی تئاتر روباز، مرکز اسناد، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان اداری و گالری آماده بهره ‌برداری است.
مساحت عرصه 16هزار و200 مترمربع و اعیانی 6500 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 14میلیارد تومان احداث شده که تاکنون 60 درصد آن ساخته شده و برای تکمیل این مجموعه به اعتباری 70میلیارد تومانی نیاز است.
همزمان با افتتاح این موزه در فارس، مجموعه‌های فرهنگی دفاع مقدس در 9 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان ‌و ‌بلوچستان، سمنان، خوزستان، کرمانشاه، مازندران و یزد گشایش یافت.
خبرنگار: سیده‌ سمیرا متین‌ نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.