به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جمهوری با حضور در موزه دفاع مقدس مرکز، 10 مرکز فرهنگی را در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، مازندران و یزد افتتاح کرد.
مرکز فرهنگی (موزه) دفاع مقدس استان فارس در میدان غدیر شیراز قرار دارد که در فاز نخست آن 16 هزار متر و 200 مربع ساخته شده است.
اسماعیل تباداراستاندار فارس درآیین افتتاح و بهره برداری این مرکز فرهنگی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت:مردم ولایتمدار استان فارس در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین بوده به گونه ای که در زمان انقلاب از 11 شهر کشور که درآن حکومت نظامی اعلام شد سه شهر جهرم ، کازرون و شیراز متعلق به این استان بوده اند.
وی تقدیم ١٥ هزار شهید گلگون کفن، ٤٠ هزار و ١٣٣ جانباز و آزاده در جریان انقلاب و دفاع مقدس را گواه محکمی برشمرد که مردم فارس با تقدیم آنها ثابت کردند که همواره در راه انقلاب و حفظ صیانت از آن استوار بوده و هستند و در خط ولایت و حمایت از دولت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
استاندار فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالمان وارسته ای همچون شهید آیت الله دستغیب ، آیت الله محلاتی و مرحوم آیت الله حائری شیرازی که در جریان انقلاب شکنجه های فراوانی را تحمل کردند اما دست از انقلاب و امام برنداشتند و تا پای جان از ارزش های والای این انقلاب دفاع کردند،افزود: پروژه مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان فارس به منظور تکریم و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسلهای حاضر و آینده با مساحتی بالغ بر ١٦ هزار و ٢٠٠ متر مربع از سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت.
تبادار گفت: این مجموعه هم اینک از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است و تاکنون ١٤ میلیارد تومان اعتبار در فاز اول این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نیازمند اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، این پروژه بزرگ فرهنگی تکمیل و به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس پیشتر گفته بود: فاز نخست این مرکز شامل محوطه ‌سازی، یادمان شهید دوران، آمفی‌ تئاتر روباز، ساختمان گالری موزه‌ دفاع مقدس و ساختمان نمایشگاه فصلی است.
وی افزود: فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس شامل موزه ‌آرایی و سایر اقدامات خواهد بود که امیدواریم با همراهی تمام مسئولان و دستگاه ‌های مختلف در آینده‌ نزدیک آماده بهره‌ برداری شود.
خبرنگاران: سجاد خسروانیان ** سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9254 / 6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.