به گزارش ایرنا، این دوره از جشنواره شیراز برای نخستین بار همزمان با پایتخت فیلم‌های جشنواره را اکران می‌کند؛‌ همچنین چهار سالن میزبان علاقه‌مندان به سینماست که در 70 سانس فیلم‌های جشنواره را پخش می‌کند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین گفت: امسال به خود می‌بالیم که در فارس و شیراز میزبان همه هنرمندانی هستیم که سودای سیمرغ را در سر می‌پرورانند.
غلامرضا یوسفی‌نژاد همچنین از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن فیلم و عکس و پویانمایی استان و مجموعه هنرشهر آفتاب یاد کرد.
معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: زندگی با سینما و فیلم عجین شده است؛ با آنکه سینما زاییده تئاتر است، امروز نقشی ویژه در زندگی همه مردم ایفا می‌کند.
هادی پژوهش با اشاره به نقش فرهنگ‌ساز سینما و فیلم، عنوان کرد: فیلم هنری است که مخاطب را مسحور می‌کند و در نگرش‌ او و احیای هویت‌ها تأثیرگذار است و می‌تواند فرهنگ جامعه‌ای را بسازد یا تخریب کند.
وی افزود: امروز نقش سینما برجسته‌تر از دیگر هنرهاست و درمقایسه با آن‌ها فراگیرتر است و از این رو اثرگذاری فیلم در آداب، سنت‌ها، پوشش‌ها، آرایش‌ها و حتی تغذیه کم نیست.
پژوهش رسالت هنرمندان، سینماگران، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان را در حفظ هویت ملی و فرهنگی دانست و گفت: همانگونه که پذیرای پدیده‌های جدید علمی تولیدشده در دنیا هستیم و باید فرهنگ‌های خوب را بشناسیم، باید فرهنگ‌ساز نیز باشیم و این وظیفه بر گردن سینماست.
پیمان معادی بازیگر و کارگردان سینما که میهمان ویژه این مراسم بود، با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای رساندن فیلم به جشنواره صورت گرفته است، از حضور در میان مردم شیراز ابراز خوشحالی کرد و بزرگترین لذت یک فیلمساز را دیدن فیلم با مخاطبان عنوان کرد.
در ادامه این مراسم از پیمان معادی، احسان رسول‌اف و ایرج شهزادی کارگردان، تهیه‌کننده و صدا‌گذار فیلم بمب؛ یک عاشقانه تقدیر شد.
در جشنواره هفدهم 18فیلم در بخش سودای سیمرغ، 5 فیلم کودک و نوجوان و تعدادی از فیلم‌های سینماگران استان فارس اکران می‌شود؛ در بخش جنبی جشنواره نیز باید به برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی، کارگردانی بازیگری و نقد فیلم اشاره کرد.
این جشنواره 22 بهمن پایان می یابد.
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.