به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد علی اکبری عصر پنجشنبه در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله محمد صادق (محیی الدین) حائری شیرازی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود:لازم است آثار و نظریه های آیت الله حائری شیرازی در خصوص مسائل و شیوه های تربیتی در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.
وی ادامه داد: استان فارس همواره چهره های درخشانی در حوزه های علمی، عملی، عرفان ، جهاد و مبارزه تقدیم انقلاب اسلامی کرده که در دوران معاصر دو چهره سرشناس، عالم و حکیم یکی شهید آیت الله دستغیب و دیگری عالم ربانی آیت الله حائری شیرازی از این خطه نقش بارزی در ایجاد انقلاب اسلامی و روشنگری در میان مردم داشتند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوربیان کرد: آیت الله حائری شیرازی مختص دیار فارس نبود و خردمندی ، جهادگری و تفکر از ویژگی های بارز در طول حیات طیبه وی بود و فقدان وجود این عالم شکافی است که نمی شود آن را جبران کرد.
وی گفت: متفکر ، برجسته ، موفق ، عمر با برکت، تربیت نفوس مخاطبان ،ذهن و اندیشه کارآمد، خلوص ، اهل معرفت ، سلوک و عالم ربانی ... از جمله ویژگی هایی است که در نامه رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت این متفکر آمده که در نوع خود کم نظیر است.
وی ادامه داد: آیت الله حائری شیرازی از دوران جوانی حضور فعالی در شکل گیری انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) داشته و بعد از پیروزی انقلاب نیز که وی به سن کمال رسیده بود به همراه امام و یاران ایشان در ساخت نظام اسلامی حضور داشته است.
علی اکبری اضافه کرد: در 9 سال اخیر که آیت الله حائری که امامت جمعه شیراز را برعهده نداشت در شهرهای مختلف حضور پیدا کرده و به روشنگری و تربیت نسل جوان پرداخت ، دید متفاوت وی به طبیعت ، ماه ، خورشید ، باران ، گل و خصوصا انسانها ، نگاه به نشانه و زندگی در بین نشانه ها بود که این نوع نگاه توحیدی است.
وی بیان کرد: حاصل این تفکر عمیق برداشت هایی است که در قالب تمثیل های زیبا در آثار آیت الله حائری منتشر شده است، نگاه تربیتی وی به خانواده و جامعه براساس نگاهی فرازمند است که با ظرافت و هنرمندی دل و جان مخاطب را پرورش می دهد و نگاه این عالم ربانی به مسائل تربیتی منحصر به فرد و وی در این خصوص صاحب سبک است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه نظریه های آیت الله حائری شیرازی در زمینه جامعه شناسی و اقتصاد نیز جامع است ، گفت:نظریه ها و آثار ارزشمند این متفکر دوران معاصر باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود و مورد استفاده عملی جامعه و خصوصا نسل جوان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله حائری شیرازی همواره در طول دوران عمر خود در صراط مستقیم حرکت کرده ، افزود: ایشان در نقطه های حساس موضع گیری های صریحی و حول محور ولایت داشت و ولایت پذیری از دیدگاه ایشان امری فطری است.
آیت الله محمد صادق حائری شیرازی در 30 آذر امسال در سن 81 سالگی به علت بیماری در قم دارفانی را وداع گفت.
عضویت در مجلس خبرگان رهبری ، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس از جمله مسئولیت های وی بود.
9872 / 1876
خبرنگار: محمدامین افشارپور** انتشاردهنده:غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.