به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا این تعداد پروژه بر اساس اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه و در سطح 95 هزار و 608 هکتار از اراضی ملی اجرا خواهد شد.
پروژه های کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی درشهرستان های لارستان، گراش، زرین شت، داراب، جهرم، سپیدان، نی ریز، فراشبند، کازرون، فیروزآباد و لارستان و نیز دو پروژه سنگی - ملاتی در شهرستان های مهر،لامرد و خنج از جمله پروژه های قابل افتتاح در این ایام است.
آغاز عملیات کلنگ زنی 9 طرح نهالکاری ،جنگل کاری و نیز احداث پارک جنگلی با گونه های بومی و سازگار با شرایط منطقه در برخی شهرستان های استان از دیگر طرح هاست که با اجرای این گونه طرح ها می‌ توان با کنترل و مهار سیلاب‌های احتمالی تاثیرات ناشی از پدیده خشکسالی را کاهش داد و از خسارت های احتمالی سیلاب ها در مواقع بارندگی جلوگیری کرد.
هدف ازاجرای این پروژه ها کنترل رسوب و فرسایش خاک، ذخیره آب و نزولات جوی و جلوگیری از هدررفت هرزآبها، بیابان زدایی و مقابله باریزگردها عنوان شده است.
مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح ها 186 میلیارد ریال است واعتبار لازم برای اجرای کامل این پروژه‌ها 670 میلیارد ریال برآورد شده است که در صورت تامین اعتبار عملیاتی خواهند شد.
حجم عملیات اجرایی طرح ها ی آبخیزداری اخیر شامل 52 هزار و 907 متر مکعب عملیات سنگ و سیمان و 266 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی است و:میزان آبگیری و استحصال آب ناشی از اجرای عملیات آبخیزداری حاصل از این پروژه ها بالغ بر 10 میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.
تقویت منابع آب زیرزمینی با اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری یکی از اقدامات موثر و مهم برای جلوگیری از تشدید پدیده بیابان زایی و نیز کنترل و مهار ریزگردها در عرصه های بیابانی است.
دریافت کننده : علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6114 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.