به گزارش دریافتی شامگاه چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، دکتر شفیعی در گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «تحول در علوم انسانی» در شیراز افزود: همچنانکه امام (ره) و رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند تا زمانی که رابطه مردم با حاکمیت که بحمدالله مستحکم است، تقویت شود دشمن با همه امکانات و ترفندهای خود راه به جایی نمی برد.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکرهای مختلف در دانشگاه ها گفت: از اساتید دانشگاه می خواهیم با مسئولیت پدیری در این عرصه، نقش و سهم خود را در حل مسائل کشور ایفا کنند.
** تبدیل مسئولیت پذیری مسئولان به مطالبه عمومی
معاون بررسی های راهبردی امنیت ملی وزارت اطلاعات اظهار کرد: باید مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان و مدیران در نهادها و وزارتخانه های مختلف در برابر نقش هایی که می پذیرند را در جامعه به یک مطالبه تبدیل کنیم؛ علاوه بر این لازم است خط خود را از ضدانقلاب جدا کنیم.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه ها و زمینه های اجتماعی ناآرامی های اخیر گفت: «زمینه های اجتماعی اقتصاد پایه» به عنوان دلایل اصلی و اولیه شکل دهنده به اعتراضات و تبدیل این اعتراضات به اغتشاشات بود که جریان ضد انقلاب در موج سواری و بزرگنمایی این اعتراضات نقش ایفا کرد.
وی افزود: ما همه باید با انسجام و مسئولیت پذیری دچار تقلیل گرایی نشویم و با آسیب شناسی دقیق مسائل کشور و بیش از همه با تقویت همگرایی ها و وحدت داخلی و با ابتنای بر منابع قدرتی که انقلاب به ما بخشیده است مانع از فضادادن به دشمن و اپوزیسیون نظام شویم.
معاون وزارت اطلاعات گفت: اینکه بخش اعظمی از معترضان را نوجوانان و جوانان دهه هفتاد تشکیل می دهند بدین معناست که بعضا ما به خودمان مشغول شدیم و بنا براین، دشمن با برنامه ریزی و هوشمندی می تواند این اقشار را تحریک و نیازهای به حق آنها را در جهت علیه نظام سوق دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعتراضات اخیر را با اعتراضات دهه هفتاد مقایسه کرد و گفت: مهمترین تفاوت بین این اعتراضات، ورود و نقش برجسته شبکه های مجازی و پیام رسان ها بود که لازم است با هوشیاری لازم در این حوزه عمل کرد.
** ضرورت بهره گیری از فضای مجازی
شفیعی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی و پرهیز از راهکارهای انقباضی صرف، اظهار کرد: امروز بخشی از جهان بینی جامعه و قشر جوان و نوجوان ما که تعداد آنها نیز بسیار زیاد است در فضای مجازی شکل می گیرد، این امر، ضرورت بازبینی سیاست ها و البته داشتن نگاه همه جانبه به آنرا می طلبد.
وی همچنین در تبیین نقش بیگانگان با بیان این که در حال حاضر در شدید ترین روابط خصمانه امریکا با ایران قرار داریم با اشاره به اسناد امنیت ملی که اخیرا توسط ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده است، گفت: در سال های آتی این فضای تقابلی تشدید خواهد شد و واشنگتن با پیپگیری سیاست امنیتی سازی در صدد بازگشت و ایجاد مجموعه ای از تهدیدات متکثر علیه نظام است.
** لزوم تقویت انسجام داخلی
معاون وزارت اطلاعات گفت: به جز موضوع برجام، آمریکا می تواند اروپا را در موضوعات دیگر با خود همراه کند و از این رو، ما باید با انسجام داخلی و پرهیز از مسائل حاشیه ای با هوشمندی با این رویکرد آمریکا مواجه شویم.
وی بیان کرد: دشمن در پی آن است تا از طریق برجسته تر کردن ناارامی ها و ایجاد نارامی ها در داخل از طریق گروه های تروریستی ما را به داخل مشغول کند و به این ترتیب دستاوردها و نفوذ منطقه ای ما را کاهش دهد.
دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و یادواره آیت الله حائری شیرازی روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز به کار کرد. این گردهمایی 2 روزه، روز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.