به گزارش خبرنگار ایرنا، الکساندر کیشارا سه شنبه در همایش افعانستان شناسی که در محل کانون حضرت زینب (س) شیراز برگزار شد افزود: به عنوان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با دولت ایران همکاری و از اقدامات آن حمایت می کنیم تا خدمات بهتری به پناهندگان ارایه شود.
رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در استان فارس گفت: براساس استراتژی راهبردی توافق شده بین جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مقرر شده است به حوزه هایی مثل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و معیشتی پناهندگان به صورت خاص توجه شود و ما تلاش می کنیم تا نتایج بهتری در این زمینه حاصل شود.
کیشارا نقش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را نقش حمایتی دانست و افزود: نقش اصلی در کمک به پناهندگان را دولت جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند.
وی از دولت، مردم ، وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای به دلیل حمایت از پناهندگان افغانستان تشکر کرد و از آنان خواست این حمایت ها همچنان ادامه یابد تا زمانی که آرامش ، صلح و ثبات به افغانستان بازگردد و مردم آن به کشورشان برگردند.
رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنین از افتخار آفرینی پناهندگان افغانستانی در حوزه های ورزشی، قرآنی و هنری تشکر کرد و خطاب به مردم این کشور گفت: از فرصتی که دولت جمهوری اسلامی ایران برای شما فراهم کرده است به خوبی استفاده و خود را برای بازگشت به کشورتان توانمند کنید.
نمایشگاه افغانستان شناسی در حاشیه این همایش برپا شده که توانمندی و موفقیت های مردم این کشور در حوزه های موسیقی، غذاهای محلی، لباس های بومی، صنایع دستی، ورزشی، دانشگاهی و کارآفرینی به نمایش گذاشته است.
براساس برخی آمارها تخمین زده می شود حدود 400 هزار نفر اتباع خارجی در این استان حضور داشته باشند که نزدیک به نیمی از آنان به صورت مجاز اقامت دارند.
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
9254 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.