محمد فرخ زاده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله این اماکن، بازار وکیل شیراز است که شهرداری در این مکان اقدام به ایجاد کانال تاسیسات مشترک کرده که نیاز است دستگاه های خدمات رسانی از این کانال مشترک برای انتقال شبکه های خود استفاده کنند.
وی به سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو(30 دی) اشاره کرد و یکی از تهدیدات موجود در شهر شیراز را بافت فرسوده آن دانست و افزود: در شیراز بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که لازم است که با حضور دستگاه های متولی یک فکر اساسی برای استحکام این بافت و تعریض و باز کردن معابر آن برای امداد رسانی در مواقع لزوم شود.
فرخ زاده گفت: طی 2 سال اخیر 25 شیر آتش نشانی (هیدرانت) در این بافت نصب شده که در صورت بروز مشکل می تواند مانند یک ایستگاه خدمات رسانی کند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز افزود: ظرف 2 سال اخیر بازدیدهای دوره ای از اماکن فاقد تجهیزات ایمنی نسبت به گذشته به میزان 20 درصد افزایش داشته و به برخی اخطارهای آتش نشانی نیز توجه شده که این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: قطعا هرچه نظارت دستگاه ها و مجموعه های ناظر بر روند ساخت و سازها بیشتر شود و سختگیرانه تر برخورد کنند، این در دراز مدت به نفع شهروندان خواهد بود و در صورت بروز هرگونه بحران و مشکل خسارت های احتمالی بسیار کاهش خواهد یافت.
فرخ زاده بیان کرد:‌‌برای ارتقای رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها طی چند سال اخیر، بخش ایمنی و ابنیه سازمان آتش نشانی نقشه های ساختمان ها را کنترل می کنند و مواردی که رعایت آنها ضروری است را به سازنده اعلام می کند و در صورت تایید نهایی توسط آتش نشانی، شهرداری اقدام به صدور پایان کار می کند.
وی ادامه داد: برای ساختمان هایی که قبلا ساخته شده نیز پیشنهاد داده ایم که پس از انجام بازدید و بررسی شرایط آنها، نسبت به نصب سامانه های ایمنی و اعلام حریق در این ساختمان ها هم اقدام شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد:‌در بحث آموزش نیز طی سه سال گذشته بیش از 20 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف و همچنین آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که بر اساس آنها به پرسنل و کارکنان آن مجموعه ها و همچنین دانش آموزان آموزش های لازم ایمنی منتقل می شود.
او اظهار کرد: در حوزه زیرساخت نیز بحث افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی و همچنین افزایش تجهیزات را در دستور کار داشته ایم که با بهره برداری از 2 ایستگاه در دست ساخت در شیراز، تعداد ایستگاه های آتش نشانی این کلانشهر به 22 ایستگاه خواهد رسید.
وی گفت: در بحث تجهیزات نیز امروز آتش نشانی شیراز از به روزترین تجهیزات و امکانات بهره مند است اما در بحث کمیت برای زمان بحران دچار کمبود هستیم.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انشتاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.