مشاور رئیس‌جمهور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: حدود دو هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مشغول به‌کار هستند که با گسترش فعالیت صنایع به چند برابر افزایش می‌یابند.

به گزارش ایلنا از لامرد، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رییس هیات مدیره شستا در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و  امید نگاه ویژه ای به این منطقه استراتژیک دارد، افزود: حدود دو هزار نفر در حال حاضر در شرکت های مختلف سایت انرژی بر لامرد مشغول به کار هستند.

وی ضمن تشکر از معاون نیروی انسانی آلومینیوم جنوب در برگزاری آزمون استخدامی اخیر این کارخانه اظهارکرد: ما به مقوله نیروی انسانی توجه ویژه داریم و بیش از ۹۰ نفر از نیروهای متخصص کارخانه آلومینیوم جنوب از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند که ۸۲ نفر آنان بومی استان فارس هستند و در دوران بهره برداری در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

ترکان بیان کرد: رایزنی‌های اولیه با شرکت‌های مطرح خارجی برای فروش آلومینیوم تولیدی کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام شده که با توجه به بهره برداری این کارخانه در سال ۹۷ می‌تواند زمینه تسریع در آغاز فازهای بعدی کارخانه را فراهم کند.

ترکان در نشست کنترل پروژه با حضور مدیران و کارشناسان آلومینیوم جنوب(سالکو) به تشریح به تشریح اقدامات انجام شده به‌منظور تامین آب، برق و گاز آلومینیوم جنوب پرداخت و از عملکرد  مدیران و کارشناسان ذیربط در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکر کرد.

ظهر امروز اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس هیات‌مدیره شستا، ابراهیم محمودزاده رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح «ساتا»، سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، محمد آشفته آج‌بیشه مدیرعامل مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان و اعضای هیات‌مدیره ایمیدرو و دیگر مقامات محلی در این بازدید حضور داشتند.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد با شرایط استثنایی نزدیکی به کانون‌های انرژی از جمله عسلویه و وجود منابع عظیم گازی در این منطقه، دسترسی به بندر پارسیان، قرار گرفتن در مسیر محورهای مواصلاتی، دسترسی به فرودگاه‌های بین‌المللی لامرد و خلیج فارس و بهره مندی از معافیت‌های خاص مالیاتی و دیگر مزایا سبب شده که صنعتگران نگاه ویژه‌ای به جنوب استان فارس و بویژه این منطقه داشته باشند.

فاز ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم جنوب براساس اعلام کارشناسان قرار است در سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد که بخشی از هزینه‌ها و قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در صنایع پایین دست آلومینیوم به دلیل عدم نیاز به ذوب دوباره آلومینیوم کاهش پیدا می‌کند که مزیت نسبی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست را فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.