به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقهی‌زاده روز چهارشنبه در نشستی با فعالان موسسات قرآن و عترت استان فارس در شیراز افزود: قرآن نور است و موجب کاهش بحران‌های معنوی در جامعه می شود.
وی اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده موسسات قرآنی در فارس نشان‌دهنده آن است که این موسسات برآنند جامعه را با پراکندن عطر قرآن حمایت کنند؛ همچنین وجود مؤسسات هنری قرآن بسیار امیدبخش و تحول‌زاست و این موسسات را به سمت فعالیت در حوزه اقتصاد فرهنگی دینی و خوداتکایی راهنمایی می‌کند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف، مشکلاتی چندشاخه‌ای است، بیان داشت: برکت کار قرآنی در آن است که فعالان قرآنی تنها برای رضایت خدا و علاقه فعالیت می‌کنند و با هم‌افزایی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
این مقام مسئول همچنین بر گسترش حمایت‌های حقوقی وزارت ارشاد از موسسات قرآن و عترت در ماه‌های آینده تأکید کرد.
فقهی زاده با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار موسسه قرآنی در کشور، محدودیت های اعتباری دولت را یادآور شد و گفت: نهادهای قرآنی باید در مسیر خود اتکایی گام بردارند و دولت با انگیزه ترویج ارزش های دینی و با رعایت عدالت نسبی حمایت‌های ممکن از این نهادها را انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حوزه مشاوره‌ای فعالیت‌های الکترونیکی قرآنی برای نخستین بار آغاز به کار کرده است از همکاری با دانشگاه‌ها برای بهسازی فعالیت‌ها در این موضوع خبر داد.
فقهی‌زاده همچنین به تولید بازی‌های رایانه‌ای در حوزه قرآنی و دینی اشاره کرد و افزود: تاکنون 2 بازی با این محتوا تولید شده است که با استقبال روبرو شده است.
وی با بیان این که این بازی های رایانه ای برگرفته از متون اسلامی هستند، ادامه داد: تنها در مدت 2 ماه از ارائه این بازی ها، 50 هزار نفر این بازی ها را دریافت کرده اند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر این باور هستیم که آنچه که فضای معنویت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد را باید با برنامه‌های فرهنگی به‌روز پاسخ بدهیم.
هفته قرآن و عترت فارس از 23تا 28 دی ماه جاری با برگزاری برنامه های مختلف هنری و پژوهشی قرآنی درحال برگزاری است.
اختتامیه این جشنواره عصر چهارشنبه 27دی ماه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
7375/ 2027
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.