به گزارش ایرنا، خلیل حاجی پور سه شنبه در نشست مدیران شهر صدرای شیراز گفت:طبق قانون تأسیس شهرهای جدید پیش از اینکه جمعیت یک شهر به 10هزار نفربرسد شرکت عمران متولی ساخت وآماده سازی و اداره آن شهر است اما پس ازآن وزارت کشور، شهرداری و شورا این کار را برعهده می گیرد و نمایندگان تمام دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی موظفند در شهر حضور یابند و تأمین اعتبار کنند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت:وظیفه شرکت عمران در تأمین زیرساخت ها و تخصیص زمین رایگان برای دستگاه های دولتی است که محقق شده و ادارات به قانون تمکین کنند و در شهر صدرا به خدمات رسانی بپردازند.
حاجی پور بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بخش عمده ای از درآمد شرکت عمران به جای اینکه خرج ایجاد زیرساخت های استاندارد و باکیفیت در شهر شود، صرف اجرای خدمات روبنایی می شود تا ضعف اجرایی دستگاههای متولی را جبران کند.
وی افزود: شرکت عمران از طرفی با نامه های مکرر دیوان محاسبات مواجه است که درخصوص ارائه غیرقانونی خدمات روبنایی در شهر مثل مسجد، مدرسه، تصفیه خانه، کتابخانه و امثالهم اخطار می دهد و از طرفی با شهری مواجه هستیم که کمبود خدمات زیرساختی در آن جدی و آزاردهنده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت:این شهر دومین شهر پرجمعیت استان است و جمعیت آن با مجموع جمعیت 50 شهر استان برابری می کند لذا نیازمند دقت نظر و توجه بیشتری از سوی مقامات استانی بویژه بخشداری مرکزی شیراز است.
شهرجدید صدرا که مردم به آن شهرک صدرا می گویند درغرب شیرازواقع شده واگر مسافت آن نسبت به مرکز شهر سنجیده شود حدود 20 کیلومتر با کلانشهر شیراز فاصله دارد.
شروع عملیات احداث شهر صدرا در سال 72 با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز کلید خورد.
جمعیت شهر صدرا حدود 90 هزار نفر اعلام شده ولی گفته می شود تا 120 هزار نفر هم می رسد و برخی از مردم برای کار به صدرا می آیند و محل زندگی آنان در شیراز است.
خبر: محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.