به گزارش ایرنا محمد ابراهیم فروزانی، پنجشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در شیراز افزود: برای تدوین این طرح ها و برنامه های مشترک، توجه به ویژگی های جوامع محلی از عمده مسایلی است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی، نقش اقامتگاه های بوم گردی را در اقتصاد روستا و عشایر فارس بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: اعمال مدیریت بر این اقامتگاه ها نیازمند تحول است و افزون بر این ارایه آموزش های لازم به متولیان این اماکن از دیگر مواردی است که باید در این حوزه لحاظ شود.
سرپرست معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، همچنین بر مرمت و بازسازی قلعه باستانی ایزدخواست آباده تاکید کرد و اظهار داشت: احیای این یادمان تاریخی ارزشمند، می تواند برای این منطقه رونق گردشگری و اقتصادی به همراه داشته باشد.
دژ یا قلعه ایزدخواست که با نام های دیگری مانند قلعه سرسنگ یا قلعه کهنه از آن یاد می شود، از یادمان های تاریخی متعلق به دوره ساسانیان است و در 75 کیلومتری شمال آباده قرار دارد.
چهار طاقی درون این قلعه با شمار 376 در سال 1327خورشیدی به ثبت ملی رسید اما این مجموعه تاریخی با شماره 9800 در شهریورماه سال 82 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
فروزانی، در قسمت دیگری از مطالب خود بیان کرد: انتظار می رود که شهرداری شیراز برای منظر سازی این شهر که یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است از هنرهای دستی مرتبط با معماری شهری بهره گیرد.
وی، همچنین خواستار راه اندازی خانه کاشی شیراز از سوی شهرداری این شهر شد.
فروزانی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری، ماهیتی میان بخشی دارد ضروری است برای رونق هر چه بیشتر این صنعت، همکاری میان بخش خصوصی و دولتی افزایش یابد و موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برطرف شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.