یکی از مکان هایی که لزوم در درسترس بودن کتاب در آن لازم است، مدرسه است به نحوی که هر مدرسه یا در وضعیتی آرمانی تر هر کلاس یک کتابخانه داشته باشد.
به گزارش ایرنا معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس معتقد است:‌ در دسترس بودن کتاب مسأله بسیار مهمی است که اگر هر مدرسه از یک کتابخانه تخصصی برخوردار باشد و هر گروه سنی بتواند از محتواهای مخصوص خود بهره ببرد می تواند در شکوفایی ذهن و استعداد دانش آموزان نقش به سزایی ایفا کند.
سعیدرضا کامرانی در آیین افتتاح کتابخانه مجتمع آموزشی مهر دانش در شیراز گفت:یکی از ابزارهای آموزش، مطالعه کتاب های مفید و ارزشمند است و خواندن کتاب باید در برنامه روزانه همه افراد از کودکی تا بزرگسالی گنجانده شود.
وی ادامه داد:‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به گروه سنی مخاطب، اقدام به تولید محتوا می کند و تنها مرکز تخصصی تولید کتاب های کودکان و نوجوانان است که بسیاری از این آثار به زبان های دیگر کشورها ترجمه می شود و در اختیار کودکان و نوجوانان دیگر نقاط دنیا قرار می گیرد.
علی فروتن که از بازیگران برنامه فتیله ای ها در تلویزیون است در این مراسم گفت: خدای بزرگ را شاکرم که به من توفیق داد تا همه عمرم را در خدمت کودکان و نوجوانان باشم.
وی افزود: یکی از افتخارات من همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این همکاری در سه دهه گذشته همواره تداوم داشته است.
بازیگر گروه نمایشی فتیله ای ها بیان کرد: یکی از ابزارهای فرهنگی که تأثیر ماندگاری در ذهن کودکان و نوجوانان دارد، کتاب است و به کودکان و نوجوانان توصیه می کنم از فرصت ها برای مطالعه کتاب و مجله های متناسب با سن خود استفاده کنند.
این کتابخانه 20 دی در این مجتمع آموزشی افتتاح شد.
تهیه :‌ سیده سمیرا متین نژاد ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.