به گزارش ایرنا مهدی احمدی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ این بودجه از سال 1393 در اتحادیه تشکل های قرآنی مسکوت مانده است و برای دریافت آن تاکنون 25 طرح مصوب و همچنین 12 جلسه برای تعیین تکلیف این مبلغ برگزار شده اما تاکنون دریافت آن میسر نشده است.
وی گفت:‌با توجه به اینکه مصوبات دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به امضای اعضا رسیده است و برای انعقاد تفاهم ‌نامه درخواست‌هایی ارائه شده است،عدم همکاری اتحادیه تشکل های قرآنی فارس در این زمینه موجب تاخیر در پرداخت این وجوه شده است.

** نشست کشوری شورای توسعه قرآنی به میزبانی فارس برگزار می شود
وی ادامه داد:‌نشست کشوری شورای توسعه قرآنی در سوم و چهارم بهمن ماه امسال به میزبانی فارس برگزارمی شود که بررسی منشور توسعه قرآنی و میزان بودجه نهاد‌های قرآنی در دستور کار این نشست قرار دارد.
احمدی گفت:‌برگزاری نمایشگاه استانی نماز و بصیرت به مدت یک ماه از 28 بهمن تا 28 اسفند 96 در فارس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 4782 نفر در فارس در آزمون سراسری حفظ قرآن ثبت نام کرده اند که 4201 تن آنان زن و 581 نفر آنان مرد است گفت: مردم شهرستان های شیراز، استهبان، لارستان، داراب و نی ریز بیشترین استقبال را از برگزاری این آزمون به عمل آورده اند و استان فارس از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
احمدی همچنین گفت: جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات که قرار بود اسفندماه جاری در شیراز برگزار شود به دهه اول اردیبهشت 1397 موکول شده است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت:جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات در سه رشته صحنه ای، عروسکی و خیابانی برگزار می شود و تا امروز بیش از 70 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه جاری از طریق سایت ayatfars.com امکان پذیر است.
احمدی با بیان اینکه دومین هفته قرآن و عترت فارس، شنبه 23 دی با شعار قرآن آرامبخش دل‌ها در شیراز آغاز می‌شود افزود: در این روز، نمایشگاهی قرآنی در گالری وصال شیراز با حضور هنرمندان قرآنی گشایش می‌یابد و در ساعت 15 نیز آیین پایانی جشنواره شعر قرآن و عترت در شهرستان رستم برگزار می‌شود.
خبرنگار:‌سیده سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.