عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: راه گفت‌و‌گوی ما با نهادهای قضایی و امنیتی خیلی باز نیست چون این عزیزان معتقدند دانشجویان در دانشگاه بازداشت نشده‌اند که به عنوان یک فعال دانشجویی با آن‌ها مواجه شویم و چون در خیابان بازداشت شده‌اند مثل سایر مردم با آن‌ها برخورد می‌شود که گفت‌و‌گو در این زمینه ادامه دارد.

مهدی حاجتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: همه مقامات شناخته شده مثل استاندار و معاون سیاسی او در شورای تامین استان پیگیر آزادی دانشجویان هستند و قول همکاری داده شده است. من همین امروز دیداری با مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری داشتم و ایشان هم قول همکاری دادند. در روزهای گذشته هم تعدادی از دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند و برای تعدادی از دانشجویان بازداشت شده هم درخواست فیش حقوقی و وثیقه شده است تا انشالله امروز آزاد شوند.

وی افزود: متاسفانه در پیگیری پرونده این دانشجویان با دو- سه مورد مواجه شدیم که تصاویر آنان دست به سنگ در حال تخریب اماکن عمومی دیده می‌شود و در اولین جلسه تحقیقات مقدماتی و تفهیم اتهام، این افراد اتهام خود را پذیرفته‌اند. طبیعتا آزادی این افراد پروسه سخت تری خواهد داشت اما دوستان اصلاح‌طلب و مقامات دانشگاهی و استانداری به شدت پیگیر آزادی این دانشجویان هستند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: راه گفت‌و‌گوی ما با نهادهای قضایی و امنیتی خیلی باز نیست چون این عزیزان معتقدند دانشجویان در دانشگاه بازداشت نشده‌اند که به عنوان یک فعال دانشجویی با آن‌ها مواجه شویم و چون در خیابان بازداشت شده‌اند مثل سایر مردم با آن‌ها برخورد می‌شود که گفت‌و‌گو در این زمینه ادامه دارد تا انشالله بتوانند این افراد هم در امتحانات خود شرکت کنند.

وی گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که هشت نفر از دانشجویان شیراز در بازداشت هستند که اسامی شش نفر از آن‌ها برای ما مشخص است.

وی درباره خسارت‌های وارد شده به شهرداری شیراز در جریان اعتراضات هم گفت: به چند خودروی آتش‌نشانی و ساختمان‌های شهرداری سنگ پرانی‌هایی انجام شده است اما هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.